söndag, juni 27, 2010

Yeah Buddy!


När jag är rakad över skallen kan man se lite småliketer mellan mig och kevin (enligt mig) ;)


PANG lät det bara!

Så var jag klar med passet, det går verkligen fort nu när det aldrig varit roligare att träna!

Tränade Axlar och Triceps idag, och jag lyxade på med lite ragex2 innan träningen och lite dorian och coleman filmer innan jag begav mig med cykeln!

Testade axelpressar i smithen igen för första gången på över ett halvår, 8-9 månader skulle jag gissa.
Gick väldigt bra, denna gång kör jag den övningen som andra övning, kanske jag gjorde innan också men då startade jag med hantelpressar, och nu var det hantellyft som jag började med istället.

Axelpasset såg ut som följande:

Hantellyft åt sidan:
12,5kg x 15
15kg x 15
17,5kg x 15
20kg x 15

Axelpress i smith (framför skallen) Var väldigt försiktig naturligtvis, nu när det var ett bra tag sedan!
50kg x 10
60kg x 10
70kg x 10
80kg x 7

Väldigt strikt vart det, vill verkligen inte skada mig och jag fick det ju att ta sjukligt bra och det är ju meningen enligt mig!

Hantellyft åt sidan framåtlutad (för baksida axlar)
12,5kg x 20
15kg x 15
17,5 x 12
20kg x 8

Baksida axlar i maskin:
8plattor x 18
10plattor x 15
12plattor x 13 märkte att det började ta på triceps, så sänkte direkt till 8 igen och körde ut mig på några set.

Baksida axlar med rep i cablecross:
45kg x max
35kg x max
25kg x max Dropset x 2

Triceps:

Pushdowns med rep:
25kg x 25 x 3

Smal bänkpress: Hade ingen som passade, så jag tog det säkra före det osäkra här!
60kg x 20
80kg x 15
100kg x 15
120kg x 6 (Här vågade jag inte pressa mig tillräckligt)
Droppar:
100kg x 5-6
60kg x 12

Z-stångspressar:
20kg x 17
30kg x 15
40kgx 10

Pushdowns med sjuklig noggrannhet:
Rep:
10kg x 20
15kg x 20
20kg x 15
25kg x 15

Stång:
30kg x 15
45kg x 15
55kg x 15, efter detta hade jag typ ingen känsel som jag brukar få när jag har tränat klart, jag får inte det där nypet i muskeln, så då tog jag i mig prottet och glutaminet och stretchade 10-15min innan jag cyklade hem igen, nu är jag här och ska ta och äta!

Imorgon är det vila, men det blir ett hårt cardiopass istället med en massa stretch!

Ikväll ska jag och Bone ta och köra lite lugn cardio, blev tyvärr ingen film, förstår att om han inte tränar är det inte så kul att filma!

Hörs!
OUT!

14 kommentarer:

  1. grymt likt är du med levrone skallig hehe,en fråga jag skulle ochså köra axlar i dag, skulle värma upp i smithmaskinen (militärpress) som vanligt idag, och plötslig hög det till i armbågen kändes som en spricka uppstod och hela träningen förstördes, har aldrig haft problem med armbågen förut och undra om du själv har haft problem med armbågen förut...

    SvaraRadera
  2. hahaha fyfan brorsan han ser fan UT SOM DIG I BILDEN
    HAHAHAHAHA

    Mr David Levrone;)

    Arsalan!

    SvaraRadera
  3. Till Anonym:
    Haha vi har små likheter helt klart :)
    Jo jag känner verkligen igen det du säger, och jag är svinigt noggrann med uppvärmning för armbågen på alla press övningar!!

    Kör 2-3 lätta set pushdowns i cablen så kommer nästa pass gå bättre! =)

    Kör hårt mannen, vila lite från pressar 2 dagar nu!

    SvaraRadera
  4. Haha skön Arsalan!
    Tack ska du ha, har du börjat dieta snart då? ;)

    SvaraRadera
  5. Grymt pass som alltid! Och man blir alltid taggad på träna ännu hårdare när man läser här :) Designen eller strukturen på hemsidan blev mycket bättre också, det är lättare att följa den nu!

    SvaraRadera
  6. Härligt Joakim, skönt att du blir taggad av att läsa =D

    Och riktigt nice att du gillar designen och att du tycker den blev lättare!

    Kör hårt!

    SvaraRadera
  7. Sagt det förr och säger det igen, Du ser betydligt bättre ut än Levrone! <3

    SvaraRadera
  8. ja det tycker jag fan
    åt typ 300 gram selleri och 250g kalkon till lunch igår haha;) de va väl bra?

    arsalan

    SvaraRadera
  9. lät riktigt bra, kör du inga kolisar lr?

    SvaraRadera
  10. I know ja är alltid snäll ;)

    SvaraRadera