måndag, december 13, 2010

Tillbaka hem i det vackra Norrland!







Nog för att Götet är en skitfin stad och alltid lika trevligt när man är där, men det är skönt när man får packa upp och känna sig hemma och stressa ner med kvällsfika och tänka på vad man ska förbättra med sin fysik till nästa tävling.

Nu efter nån dags vila och ätande känner jag att jag är redo för fight igen.. Ska vila några dagar till och fylla på depåerna för att sedan börja byggandet och sätta mig vid skissbordet.

Jag kommer att satsa på axlar, rygg och vader i denna uppbyggnadsperiod.
Jag vill verkligen hinna tävla på lucia junior en gång till innan det är försent för att försöka ta hem en förstaplats!

Jag gjorde som sagt en massiv vattentömning som funkade lite fööör bra, tappade 5kg vätska under sista dygnet vilket gjorde att jag vaknade upp med konstig hjärtklappning natten innan tävling, så jag sipprade i mig några dl för att jag vart rädd! (såklart) Hade som sagt bara druckit max 4-5dl under hela fredagen.

Ska börja ladda tidigare än en dag innan också, dock bara seg laddning de 2 första dagarna och tävlingsdagen ska jag köra på med det lite mer "givande" :)

Såg nämligen bra MKT bättre ut i finalen än under förbedömning enligt de jag talat med efteråt!

Bjuder på 4 bilder jag hittat på internet, och jag är väldigt nöjd med dem :)

Jag vill också passa på att tacka dessa personer som ställt upp för mig under denna diet och hjälpt till:

Mamma: Betalat det mesta av min mat trots att vi har det kärvt. (dietmat är dyrt!!)
Pappa: Sponsrat mig med väldigt mkt under mina år, framförallt större saker som gymkort och resor.
Marc: Fotografen från tyskland som sponsrat mig med pengar så jag kunnat tävla lättare.
Anne: Givit mig väldigt bra feedback på mina poseringsvideos och fått mig att bli en bättre poserare.
Mitt Team WNT/Twinlab som ställde upp när jag som mest behövde det med kostillskott och betalat min tävlingslicens.
Gymvaruhuset som enligt mig och många andra är den bästa internetshopen som finns, sponsrat mig med kostillskott sen i Juni (vissa produkter)
Budo&fitness Umeå, också lite tillskott och peppat mig!
Martin Löwgren: Ställde upp för mig och agerade coach under denna tävling och försökte så gott det gick att hålla mig psykiskt stabil och inte få panik haha :)
Simon "B" och hans tjej Jenny som följde mig som sällskap från Umeå till tävlingen och de tyckte verkligen om mässan och allt som höll dit till!
Tina min flickvän som också fått mig att hålla huvudet högt då självförtroende och annat spökat i min skalle under denna diet, som haft ALLT för många snedsteg och gupp i vägen. (personligt)

Detta var ingen lista som man ska gå efter som första till sista, alla är lika mkt värda och utan er skulle jag INTE hamnat på pallen, ni gör mig rörda, för ingen person klarar sig helt själv, hela tiden!

Tack för ikväll, så ses vi i gymmet till veckan,
Träning, Fitness, bodybuilding 4 life :)
OUT

10 kommentarer:

  1. Hoppas du är nöjd! Såg ut som att du hade kul på scenen.

    Vad vägde du in på? Du var 187cm?

    mvh

    SvaraRadera
  2. Grymt jobbat! Visste inte att du kände Martin. Kul! Han är PT till mig. Fortsätt skriva! ;)

    SvaraRadera
  3. T:
    Jo jag är helt klart nöjd med placeringen, och jag är glad att jag växte mig in i tävlingen både fysiskt och psykiskt haha :)

    Tappade 5kg som sagt på fredagens vattentömning så det vart 95 lätta kilon faktiskt xD

    SvaraRadera
  4. Kim:
    Vi hade snackat ett bra tag över internet men jag har inte känt honom irl förrän nu till tävlingen då han var snäll och ställde upp som coach då jag inte hade nån annan =)

    SvaraRadera
  5. Grattis till en välförtjänt silverplats! Har själv tänkt satsa på att tävla i body fitness 2011. Vet inte om du kom ihåg mig. Träffades hos Viktor Henriksson för något år sedan (Hans ex) mvh Marica

    SvaraRadera
  6. Satan va väl! Gött jobbat. Sicken jävla fysik.
    Trist det där med vattnet men man lär sig alltid något, stort grattis till andraplaceringen:). Btw tycker mig skymta mer vader på bilderna.
    /Vadmannen

    SvaraRadera
  7. Hoppas du kör nästa FF!! Oh yeah om ett år, då har jag siktat in mig, mitt sista år som junior.. mhm taggad utav att ha sett er!! ska försöka växa om er nu ;)

    SvaraRadera
  8. hur gammal måste man vara för att kallas för junior, han som vann såg ut som att vara 25+.
    Grattis till andra platsen:D

    SvaraRadera
  9. Till Marica:
    Tack ska du ha, men jag känner dock inte igen någon Viktor Henriksson..Eftersom jag festar så sällan så borde jag komma ihåg det, dock kan jag tänka mig att det var under rix fm eller nått och jag var på en fest hos en polare på haga, och bara random gick över på andra sidan gatan till en annan fest för att checka läget ett tag :) Kul att du vill satsa på body fitness i alla fall! KÖR HÅRT!!

    Tack Martin, det var kul att jag ordnade upp lite mer volym till finalen och steg 2 placeringar :)

    T: Jo vi får se om det blir nästa eller nästnästa år jag kör FF. Det beror främst på hur väl jag växer över rygg och axlar ;D

    Junior är upp till 23 tror jag :)

    SvaraRadera
  10. Aja var inte på en fest men i alla fall.
    Några tips?

    SvaraRadera