tisdag, juni 30, 2009

Dag 7, I vecka sedan jag anlände!

Nu har jag varit här i en hel vecka snart, kom hit runt 03.30 svensk tid, vill säga 21.30 här.
Idag ska jag träna Rygg som inplanerat, och vi får sedan se om jag lägger in någonting annat också. Jag hinner inte skriva så mkt mer just nu eftersom jag sov över tiden idag, och ska ut genom dörren om 8 minuter för att träna dagens kardiopass!

Lite mer info inför tävlingen som komma skall på denna länk nedan:

NPC Southern States

Kommer igen om några timmar efter kardion och käk,

Medans kan ni ju checka in gårdagens inlägg som innehåller 2 videos från bröst/tricepspasset!

BAAM!


Nu har jag varit och tränat morgoncardion och ätit ett mål efter det, vi ska snart inom 20 minuter dra och träna Rygg!
Jag och John insåg just att jag kanske ska dra ner på kolhydraterna, även fast jag ser bra ut, har jag inom 24 timmar ätit 10st mörka brödskivor med kalkon och ägg.. Men det är nog bäst att trappa ner på det eftersom jag också äter ris till varje måltid nästan.

Ska även höja broccoli intaget med det dubbla, så från och med idag blir det lite mindre kolisar, mer järn, protein, vitaminer och mineraler!

Jag har för mig att jag hade tagit kort på min tjocktröjja efter kardioträningen, men den bilden försvann..
Den var helblöt utom på vissa ställen på tröjans huva!
Så ska det se ut tycker jag!

Nu ska jag packa ner allt i gymväskan sen blir det att bredda till ryggen HÅRT!

Återkommer senare!

Hörs!

Dagens ryggpass vart sammanlagt 7 riktigt sköna övningar, kanske inte den tyngsta vikten naturligtvis, men riktigt bra tryck och fokus! Först körde jag chins fast jag drar inte upp mig hela vägen, jag stretchar mest ut latsen och drar upp mig bara en liten bit med endast ryggen, inga armar!

Efter den övningen blir det lätta latsdrag med brett grepp för att sedan köra samma övning fast med smalt grepp.
John har sagt att jag ska börja tänka på hur jag andas under mina repetitioner, och det tänkte jag på idag, ger inte så mkt mer styrka än.. Men det kanske kommer lite senare!

Nu var det dags för rodd med brett grepp i maskin, jag gillar denna maskin som dom har för denna övning. Den går ganska tungt från början av repetitionen för att sedan på slutet gå lite lättare, så man får med hela repetitionen utan att bli för trött! Med andra ord, man kan lasta på lite mer vikt!

Nu var det dags för vanliga roddmaskinen och smalt grepp, denna övning är jag relativt stark i, så det vart fullt magasin på sista settet, utan problem.

Under tiden jag tränar rygg stretchar jag alltid ut latsen mellan setten, det känns både bättre för återhämtninen, men även för rörligheten naturligtvis!

Som sjätte övning var det dags för hantelrodd, inga konstigheter utan extrem försiktighet i utförandet och mycket stretch under utförandet av övningen! Försöker hålla vikten ganska långt ner mot mina ben, så att jag även bygger på latsen nedåt.

Efter den övningen var det dags för rodd igen, smalt grepp fast i maskin, jag kör extremt lätt och använder denna övning för att mest bara pressa ur det sista jag verkligen har i musklerna. Naturligtvis är det inget maxande här, utan jag utför den så rent som möjligt!

Jag gjorde inga deadlifts idag eftersom jag gör min korsrygg endast under cardiopassen nu, jag vill absolut inte lasta på nån vikt under sista veckorna förstås!

Stretching i 15 minuter efter passet, och under tiden dricker jag min proteinshake och njuter av att vara klar med ett hårt pass! Nu känner jag mig riktigt trött, har fått i mig ett mål efter träningen och sammalagt två mål under hela dagen, så jag tror jag ska ta och äta nu snart igen!

Jag är dessutom riktigt trött så det blir säkert en tidig kväll skulle jag tro,
Hoppas alla där hemma tränar på som de ska!

Sov gott vetja!


4 kommentarer:

  1. Vill tacka för en grymt bra blogg. Kul att det går så bra för dig! kommer det inga bilder på dina sambos? Vore kul att få se vem som är störst:)

    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Tack själv!
    haha, det kommer det säkert, dock inte än eftersom det känns lite fult att fråga om det är lugnt att ta bilder på dem!

    Tack igen! =)

    SvaraRadera
  3. Kul att du skriver utförligt hur du lägger upp träningspasset! Fortsätt så. Grymt inspirerande att läsa din blogg!!!

    SvaraRadera
  4. Och det är kul att du uppskattar hur jag lägger upp allting! =)

    Då är det bara att fortsätta med att följa mig!! =D

    SvaraRadera