måndag, juni 29, 2009

Dag 6, Bröst/Triceps! (OBS. VIDEOKLIPP)

Med 5 minuter kvar av fisken i ugnen och 10 minuter innan jag ska dra och träna kardio, känner jag mig taggad på en riktigt tung dag! Efter gårdagens lite tröga, trötta, hängiga dag känner jag för att ta igen det med en glad och trevlig dag!
Dieten börjar verkligen ta på just nu, känner av hur mkt sämre mitt immunförsvar är, är jäkla glad att vi köpte de extra vitamineralerna och c-vitaminen igår.. Tror nog att jag fått i mig för lite av dessa under denna vecka jag varit här, hoppas att jag blir friskare snabbt!

Inatt har jag börjat hosta lite granna också, jag kommer absolut inte köra nå tungt nu innan tävling, men ännu lättare eftersom jag då är lite sjuk. Men det positiva med dagen är att det troligen kommer filmas lite under dagens bröstpass, det kan ju vara kul för både er och mig såklart!

Nu ska jag skynda mig och ta ut mina fiskar ur ugnen och packa dem i mina matlådor,
Sen blir det kardion,
återkommer senare!

Hörs!



Riktigt nice kardiopass må jag säga, och dessutom måste jag ta och rekommendera en stretch "maskin" som jag ska be USM att ta och fixa. Iaf höra med dem om det skulle kunna gå att ordna, fyfan.. Med den i gymmet kommer jag stretcha efter varje pass, den är så otroligt simpel och gör bara inte stretchningen roligare, utan lättare! Jag kommer ta ett kort på den idag så jag kan visa dem där hemma på gymmet hur den ser ut!

Snart ska jag ta och äta mitt andra mål för dagen, fisk såklart, och efter träningspasset, då kommer jag få min dagliga "post workout" stek! Den är inte så äcklig nej, och den tar bara runt 15 minuter att göra, självklart lite blodig, men inte mkt alls!

Oj vad jag ser fram emot mitt första bröstpass här borta över atlanten, få upp trycket i en av mina sämsta muskelgrupper (Bröst) men även fast det är en av mina sämsta muskelgrupper så älskar jag att träna dem! Som jag skrev tidigare kommer jag att be Saul att filma några övningar från dagens pass, och jag tror jag ska försöka göra det till en rutin för bloggen faktiskt. Ungefär som Kevin Levrone gör på sin blogg, levronereport.com! Gamm gubben håller verkligen på att transformeras, jag är imponerad av honom, och eftersom jag försöker ta in så mkt som möjligt av honom, är det riktigt kul att se att han börjat om igen!

Nu ska jag be Saul att raka min skalle, sen käk!
Återkommer efter passet med lite videoklipp och tankar kring passet!

Hoppas allt är bra där hemma i det vackra Sverige!

Innan vi stack till gymmet gick jag och Saul till det lilla poolområdet som bara ligger en minut från Johns lägenhet!
Det var extremt varmt idag, säkerligen den varmaste dagen hittills, dock när vi gick från pool området och solningen började det spöregna, och här i florida regnar det ganska rejält.. Så på en minut vart jag och Saul helt dyngsura!

En sak som var riktigt roligt var att Saul började springa och lämnade mig för att gå, jag kunde inte springa eftersom jag hade flipflopskor och en massa packning. Men när Saul började springa såg jag att han sprang åt fel håll, och jag skrek åt honom att det var fel lägenhetshus, men han trodde att jag sa att han skulle vänta på mig eller nått.
Så när jag var framme stog jag och skrattade åt honom när han insåg att det var fel hus och började springa till rätt!

Jag har tagit kort på det lilla poolområdet, ödlor, och tre av mina fyra nybeställda klädesplagg!

En av ödlorna!



Det lilla poolområdet!



Tre av mina nya klädesplagg!



Gympasset gick riktigt bra, kanske vart lite långt.. Typ två timmar, men jag har ingenting emot det så länge jag får en saftig "postworkout" stek som jag får efter varje pass! Naturligtvis har jag gainern med mig också, men det är endå inte samma sak som en rejälv köttig måltid!

Körde 5 olika övningar på bröst, först vanlig bänkpress, lutande bänkpress, lutande hantelpressar, lutande hantelflyes och sist men inte minst en konstig bröstpressmaskin som trots det konstiga, var riktigt skön! Isolerade bröstdelningen extremt mycket, samma klass som flyes nästan!

Efter bröstpasset körde jag 4 vanliga men riktiga tricepsövningar, tyvärr filmade vi inte något av tricepspasset eftersom både jag och Saul var ganska trötta under andra delen av passet!

Men här har ni 2 videos från bröstpasset!










Tycker vi tar och avslutar med min saftiga post-stek!


Dagens näst sista mål, kyckling och ris!


Ska bli NICE!
Imorgon har jag Rygg på schemat, får se om jag lägger till vader eller nått!
Sov gott!

12 kommentarer:

  1. Hardcore att dricka ur en dunk!
    Har du kört någon vätsketömning tidigare eller är det nytt för dig?

    SvaraRadera
  2. haha det är fan hardcore! =D

    Nee jag har ju som inte det, men det är det jag kommer testa nu snart!

    Dricker runt 6 liter vatten per dag nu, minst.. Sen blir det väl att skära av runt 2 dagar innan tävling =)

    SvaraRadera
  3. Grymt kul med videos David:) Gillar linnena skarpt:) Speciellt "Golds gym" :)

    SvaraRadera
  4. Tjena!
    Har sett dig på USM ett par ggr och läste att du ska tävla 10:e juli - är det nere i Miami då? Är själv där då så kanske man hade kunnat komma och heja! =)

    SvaraRadera
  5. HAHAHA not my face bro, the muscles! fan va skönt! Formen ser grymt bra ut!

    SvaraRadera
  6. Till Gizzo:

    Haha jag med vettu! Dom va riktigt sköna dessutom, nu väntar jag bara på att World Gym hoodtröjan ska komma =)

    SvaraRadera
  7. Till Magnus:

    Precis fast jag såg att tävlingen är den 11e Juli och invägningen är den 10e!

    Så den 11 Juli NPC Southern States Novice Class.

    Här har du en länk för mer information om du är intresserad!

    http://www.npcsouthernstates.com/

    SvaraRadera
  8. Till Simon:
    Haha jaa, det är ju det allting handlar om ;)

    SvaraRadera
  9. the real deal!1 juli 2009 kl. 19:04

    ta hem en ödla till mig!
    saknar raptor ! ;)

    SvaraRadera
  10. ouh , bra jobbat med formen måste man ju säga. Ett extra plus för ögonen också ;)

    SvaraRadera
  11. Till Anna:
    Tacka för det, jag var riktigt nöjd med formen där, haha och ögonen xD

    SvaraRadera