måndag, juni 14, 2010

Bröst och Nacke






Idag har jag tränat bröst och nacke, det gick otroligt snabbt och väldigt bra!

Tempo som få, började verkligen svettas idag, dock var det ganska så kvavt i Umeå trots det kalla vädret! Gick både till och från gymmet och det kan vara väldigt skönt, med hög volym och full fokus på vad man ska göra!

Jag spelade som sagt in en rulle från dagens pass, är inte nöjd med hur jag ser ut.. Min rygg ser jävligt fuckad ut, alltid gjort och det kommer väl ta mer tid än vad man fan kan tro innan det blir någon fason på den.. Men det är bara att bita ihop och köra vidare, hårdare och inse att man är där en vacker dag =)

Vaknade ganska sent, trots att jag tänkt gå upp tidigt för att få i mig några mål mat innan träningen.. Tryckte dock i mig köttfärsbiffar med fullkornspasta direkt jag vaknade + en proteindrink, smälte maten medans jag tittade på "Big Ron" =)

Efter någon timma till började jag steka 4 ägg i en omelett som jag också svepte ner relativt enkelt, en protte drink på det med ja tack!

Snacka med Bone om att träna, och det vart så att jag ganska snart var på väg till träningen!

Bröst och Bänk på första menyn:

60kg x 20
80kg x 20
100kg x 12
120kg x 5
100kg x 4
60 x 7 ca när jag droppar efter 120kg

Lutande bänk:
60kg x 15
80kg x 12
90kg x 8
80kg x 2
60kg x 3 Riktigt jävla slut efter detta set!

Hantelpress dropset:
30kg x 12
22,5 x 4
18,5 x 4 x 2 set

Cableflyes:
15kg x max x 4 set

Traps vart det bara en övning idag för, och det var som man ser på filmen hantelshrugs!
30kg x max x 4

Imorrn blire vila, och på onsdag är det ben som gäller, dock det mindre tunga passet, med curls och sparkar ist för pressar ;) Men jag ska se till att det blir jobbigt likt förbannat såklart,
mkt nöje!

Chiaooo!

7 kommentarer:

  1. Har du några aktuella mått att bjuda på? Med eller utan pump spelar inte så stor roll. Du är ganska jämnstark med mig men eftersom du är 10cm längre är det svårt att avgöra om du är större/mindre..=) Haha är inte så seriös men kul ändå att veta=)

    SvaraRadera
  2. Tjena, jo det har jag!
    Dock inte så många, utan pump har jag 78 runt låren, 49,5cm runt armar och eftersom jag ändå är i ganska kass form har jag runt 87cm runt midjan!
    Tror jag har runt 130cm runt bröstkorgen sist jag kollade.

    SvaraRadera
  3. Ok, dvs mycke större än mig då=) Man är väl stark för sin storlek då antar jag, grattis till bra gener!

    SvaraRadera
  4. haha mjaa, fast när jag e offseason eller inte dietar så tränar jag ganska mkt tyngre på de flesta övningarna :) Har bland annat gjort en 4a på 200kg i knäböj och en 1a på 170 i smal bänkpress och tränar på 140 i reps på bänk annars :)

    SvaraRadera
  5. Ser riktigt bra ut! Har själv samma längd som dig, och du har en riktig optifysik i mina ögon! Det tar lite tid att bygga när man är längre, men det blir så fan mycket bättre när man väl fått massan ;)
    Vad ligger du på för intag av protein per dag?

    SvaraRadera
  6. Anonym: Eller så tränar david helt enkelt bättre än dig :)

    SvaraRadera
  7. Till Joakim:
    Tack mannen, jo det tar sin tid helt klart, kommer dröja ett par extra år innan man ser enorm ut.. men det är det värt, för då ser man inte bara enorm ut på bild, utan också irl ;)

    Räknar inte å håller på, men min kroppsvikt x 2 plus extra haha :)

    Till JN:
    Näe efter mina år på gymmet så vet jag att det inte bara handlar om hur man tränar.. Finns inte så många knep inom teknik osv som gör att man lägger på sig mest massa.. Utan man måste hitta den teknik man tycker ger bäst tryck och känsel i muskeln, hitta vilka reps och set som du tycker ger mest resultat, sedan är variation väldigt viktigt också :)

    Sen efter träningen så har vi 75% av andra saker som spelar in, t.ex. sömn/vila, mentalitet och kost!

    SvaraRadera