fredag, juni 18, 2010

2 träningar!






Yeah BUDDY!

Igår tränade jag mitt nya högrepspass för lår + Biceps, och jag måste säga att högrepsträning är lika jobbigt som köttarpasset med pressar, men bara på ett lite annorlunda sätt!

Filmade det passet också, och jag är stolt över att visa er den första filmen på mig i High Defenition, dock endast 720p men det är helt ok det med! Skönt att Bone fick en fin kamera i studentpresent! =)

Var taggad till 1000 igår, riktigt tempo, dock blir det ju alltid segare när man ska filma nått set per övning!

Första övningen jag körde på ben var lårspark:
20kg x max
30kg x max
40kg x max
50kg x max, här på sista settet vart det inte att hålla nån extra sekund som jag annars brukar!
40kg x max
30kg x max
20kg x max, jag droppar direkt efter 50kgna med 10 kg var, tur man har polare som kan hjälpa ibland =)

Andra övningen var hacksquat: (La in EN pressövning)
40kg x 20
60kg x 15
80kg x 12 Droppar här med som vanligt.
60kg x max
40kg x max
20kg x max

Liggande lårcurl:
20kg x 20
30kg x 15
40kg x 10 Dropp... som vanligt!
30kg x max
20kg x max

Avslutar med 3 set av utfallsteg med 22,5kgs hantlarna, kör så många steg jag orkar, hamnar oftast kring 20-25 steg per set!

Biceps!

Bicepspasset var jag riktigt pumpad till efter all smärta i benen, ville jämna ut det hela ;)

Sittande hantelcurl:
Uppvärmning 10kg x 30 reps
20kg x 12
25kg x 10
30kg x 8

Hammercurl över bänk:
14kg x 12
18,5 x 10
20kg x 8
Matar ur det sista genom 14kgs hantlar stående maximala reps.

Avslutar som vanligt mina bicepspass med 24an som jag kallar den, 8 reps av vanliga stångcurls, 8 reps av curls som jag endast kör längst ner i övningen och sist längst upp och 8 reps där med.
3 set av denna övning, och man är nöjd för dagen :)

Skriver om dagens pass lite senare, ska till stugan och koppla lite boxer.. HÖRS! BAAM

4 kommentarer:

  1. Snyggt med dom svartvita delarna! Du borde göra en film bara i sån stil ;)

    SvaraRadera
  2. Haha maybe I will Tina, maaaybe I will.. (Homer Simpson style)

    SvaraRadera
  3. En lyckad offseason med andra ord ;)

    SvaraRadera