fredag, juli 02, 2010

Tagga till!!!




Tyvärr kan jag inte följa med på Jörgens första tävling.. Han är väl nu snart på väg till Timrå och Tammerpokalen för att testa på hur det är att tävla för första gången!

Han är i riktigt bra form och jag ser fram emot att höra resultatet när hans syrra smsar!
Han heter Jörgen Wennberg och tävlar i -70 klassen, dock kan det ju komma i princip hur gamla deltagare som helst, som bara aldrig velat tävla innan, men vi får hoppas att det ej är så! =))

Så idag när jag tränar Rygg och Vader ska jag vara extra taggad och köra stenhårt för Jörgen!

Blir garanterat cardio ikväll också, dock bara gång, igårkväll så la jag mig 21.00 men vart väckt av telefonen kring 23.00 och hade svinsvårt att somna om! Var dessutom riktigt otroligt hungrig, så jag tog faktiskt och värmde 4 st bullar och tog en prottedrink =]

Så jag har lite samvetskval och tar och gör rätt för mig ikväll!!

Känns som att det blir ett monsterpass idag, stångrodd, t-barrodd, kanske chins nu när jag väger så lite haha, annars tar jag över med latsdragen som vanligt och avslutar med nån pumpövning av nått slag!

Återkommer med dagens träning och tankar senare, tills dess får ni göra det ni gör bäst, och köra riktigt hårt på gymmet ni också!!

Keep it up,
OUT

Nu har jag funderat ett tag på mitt blivande upplägg för att få upp min rygg inför Lucia Pokalen, och jag kom fram till följande program!

Dag 1: Ben(lätt), Rygg (lätt)
Dag 2: Bröst, Axlar
Dag 3: Vila
Dag 4: Rygg (Tugnt), Vader
Dag 5: Ben (tugnt), Traps
Dag 6: Vila
Dag 7: Triceps, Biceps och vader

Tror att detta schema är ganska optimalt för att ha mkt vila för både ben och rygg som jag tränar 2 dagar i veckan. Förstår om ni tycker att det blir overkill för biceps när jag har lätt rygg dagen efter.. Men det blir inte så varje vecka, och när jag har lätt rygg, kommer jag kunna fokusera mer på ryggmusklerna och inte lika mkt ta i med biceps som andrahands muskel (=

Kom gärna med kommentarer kring detta dock, om ni har någon bra feedback!

OUT

Lägger upp nå nya bilder innan dagens pass!

Var så goda haha, morgonvikt 109,5kg på mina söta 189cm =]



Nu har jag kommit hem från dagens träning.. Satan så jävla kasst, eller passet gick bra, men jag tog ragen ungefär 12.45 nån gång... Dock personen jag skulle träna med var seg som helvette så 2 tim senare var jag på gymmet!

Menmen sånt man får ta ibland om man ska träna med nån!

Annars gick passet bra, men jag kände mig riktigt tom i musklerna..

Så här såg passet ut:

Stångrodd:
40kg x 20
60kg x 16
80kg x 14
100kg x 13
120kg x 10

Latsdrag rakt handtag:
40kg x 21
50kg x 15
60kg x 13
70kg x 10 Droppar och håller så brett som möjligt:
50kg x 6
40kg x 6

Rodd i maskin:
30kg x 18
45kg x 15
60kg x 10
75kg x 7

Latsdrag med mellansmalt handtag:
40kg x max
50kg x max
60kg x max
70kg x max var riktigt slut i ryggen så fick inte denna övning att ta så bra.. Beror väl på min kassa kost idag!

Sen var det dags för liggande vadpressar i benpressen:
80kg x 13
120kg x 13
160kg x 13
200kg x 10 droppar:
160kg x 6
120kg x 5
80kg x 5
40kg x 10 AJ!!

En del stretching och protein intag sedan cyklade jag hem igen!

Har nu fått i mig en rejäl måltid köttfärsås och pasta och en till proteindrink, snart mat igen och lite lätt cardio ikväll!

Imorgon har jag ben (lätt) och biceps!

Följ mig då!
Tack, OUT!

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen grymt ut tycker jag. Helt klart förbättringar överallt men baksida lår ser du ut att ha fått till riktigt bra!
    Glöm nu bara inte att öva massvis av posering också :)

    SvaraRadera
  2. Tack mannen, jo jag är jävligt nöjd med mina förbättringar, bakifrån tycker jag att allt känns väldigt symetriskt, låren, vaderna finns där nu, ryggen och armar.. Lite bredare rygg ska jag försöka fixa till nu, sen fortsätter jag som vanligt!

    Framsidan har jag ju mina släpande bröst, axlarna släpar i side posen, men ska göra mitt bästa nu sista 6 mån för att få det att höra ihop och fixa poseringen! :)

    SvaraRadera