lördag, juli 03, 2010

Tidigt pass idag, sedan sola med B!




Vaknade för 10 minuter sedan, lagt i pastan i kokande vatten, nu är man snart på G för ännu ett Ben (lätt) och Bicepspass!

Var ute och gick lite igårkväll, 45 minuter ungefär, det är ju "wheels" här uppe i Umeå, så det var en hel del cruising med fin fina bilar (=

Jag kände mig så jävla vattnig igår, vet inte om det var psykiskt eller om det var så.. Men när jag kom in efter gången kändes det lite bättre iaf, tog i mig lite käk, protein och sedan gick jag i princip och la mig!

Det ska bli kul att pressa ur lite saft ur benen med strikta och många reps på benen, och sedan några sköna bicepsövningar som får blodådrorna att vika sig!

Måste komma ihåg att ta med mig en keps till stranden eftersom jag annars kommer bränna min rakade skalle.. Har gjort detta misstag för många gånger för att det ens ska kännas värt att "härda" skallen igen xD

Det är underbart väder här i Umeå, 17c nu 08.45 men det kommer väl lite mer i alla fall, så det kommer ta på skulle jag tro!

Återkommer efter dagens alla äventyr, hoppas ni också gör nått speciellt idag, så helgen inte känns helt förgäves!

Hörs!
OUT

Vilken skön dag, äntligen har man fått göra nått mer än att bara chilla hemma xD
Blir inge cardio idag, förutom de typ 2 timmarna vi lirade beachvolleyboll, som för övrigt var riktigt kul, dock de 2 sista matcherna var jag riktigt trött!


Passet gick riktigt bra, bra tempo, bra kontakt, beror väl främst på den stora måltiden pasta och köttfärsås som jag tryckte i mig nån timma innan (=

Ja började naturligtvis med benen och bensparken:
20kg x 14 x 2
30kg x 13 x 2
40kg x 11 x 2 Valde att inte droppa idag, fråga mig inte varför haha =)

Lårcurl:
20kg x 20 x 2
30kg x 15 x 2
40kg x 10 x 2

Utfallsteg med 27,5kgs hantlarna, ca 20 steg per set, 4 set

Och sista övningen var raka marklyft för baksida lår, 60kg x 20 x 3

Biceps passet gick också riktigt bra, var riktigt stark och hade mkt att ge, trots benen innan!

Bicepscurl sittande:
10kg x 15
20kg x 12
25kg x 10
30kg x 6
12,5kg x max

Hantelcurl mot bänk:
14,5 kg x 12
18,5 x 10
20kg x 8

Avslutar med 24an x 3 set och sedan var jag klar för att dra hem och äta, blev potatis och lax direkt efter, och sedan på stranden hade jag med mig 4ägg i en äggröra och en mandarin + proteindrink =)

Nu är jag dock riktigt hungrig efter all lek på stranden, plus allt bad i de höga vågorna! =D
Det var svinigt roligt att "surfa" på dom fast som en säl på magen xD Funkade skitbra dock!

Ingen kvällskardio som sagt, snarare ätarkväll skulle jag tro!

Potatis och fläskkotletter på ingång nu dock, får se om jag tar en vila eller om jag känner mig redo för axlar, triceps imorgon innan schemabyte nästa vecka =)

Hörs då!
OUT!

2 kommentarer:

  1. Tjenare! Grymma pass som vanligt! En fråga bara, vet du något bra sätt för att bli av med framåtroterande axlar? Att träna ryggen hårt är ett, vilket jag även gör. Men finns det något mer? Stretcha bättre? Det är något i bröstmuskeln som är stram, inte den stora eftersom jag har stretchat den utan reslutat. Kan det vara lilla bröstmuskeln eftersom det känns mycket på framsida axel också?

    SvaraRadera
  2. Tjenare Krille,
    Tack ska du ha!

    Vet av några som har detta problem, jag hade så i början av då jag tränade, dock så tränade jag aldrig rygg då så har väl med det att göra!

    Om du inte tränat rygg så länge kan det ta ett tag innan det blir bättre, och att det känns stramt i brösten låter ju konstigt.. Har ingen aning, ingen utbildning för detta så tyvärr inga mer tips än de du redan visste.

    Men kolla upp det om det aldrig blir bättre, om det stramar tror jag inte det har att göra med din ryggträning att göra!

    SvaraRadera