söndag, augusti 15, 2010

Lite vila från bloggen + 2 missade pass!

Hallå!


Har tagit mig friheten att INTE blogga på några dagar nu, anledningen är egentligen bara att jag varit hos Tina och inte haft datorn på ett skönt bord där man kan skriva UTAN att skada nacke och rygg!


Passen jag inte skrivit om handlar om Ben tugnt och Vader + Axlar och triceps!


Tar upp de små viktigaste detaljerna på båda passen och imorgon börjar jag blogga igen som vanligt! =)


På benen valde jag att köra på riktigt hårt på knäböjen, efter 3 högrepsset gick jag upp på 180kg och gjorde 5 st med bra teknik och djup! Sedan efter dem så gick jag upp på mitt PB och gjorde en 1a på 200kg igen.. Som jag inte gjort den jag vägde 10kg+ mer! 


Annars var det inga större konstigheter på resten av passet, dock bestämde jag och Cenny oss för att jag ska göra ett nytt PB nästa vecka på över 200 iaf!


Axlarna och Tricepspasset gick väl ok, hade kasst tempo och ganska dålig fokus också.. Kan berott på att jag skippade en vilodag mellan benen och axelpasset så det vart 3 dagar träning utan vila! Så jag har vilat hela helgen istället!


Det enda ovanliga med axelpasset var att jag fick lite ont i armbågarna på den smala bänkpressen, så naturligtvis gör jag som man ska, och slutar bort direkt med de tyngre tricepsövningarna och kör en massa snabba och lätta pushdowns för galet tryck!


Sen har det inte hänt så mkt mer på fritiden heller, tittat på film och latat mig som de flesta ;)


Imorgon är det Biceps, Lätt ben och Vader på schemat! 
HÖRS DÅ!
OUT!

4 kommentarer:

  1. Håller med om att man skadar rygg & nacke av att sitta som en grottmänniska vid datorn :S

    Det är vad jag gör precis nu, ska till kiropraktorn imorgon och knäcka till mig ... igen.. Ska även in och undersöka axeln mera snart och ev blir det operation hoppas jag på (kommer ingenstans annars) :)

    SvaraRadera
  2. Hahah jaaa, det funkar absolut inte!!

    Okej sjukt skönt att bli tillknäckt, har gjort det två gånger i mitt liv.. Man blir som en ny person! =D

    Hoppas att du får operera dig då mannen, så att du snart är tillbaka och ännu bättre! =)

    SvaraRadera
  3. Något jag stör mig lite på är att olika tillverkare sätter olika tyngd på SAMMA vikter..
    Tex på mitt förra gym var 200kg ganska lätt att benpressa, medan där jag tränar nu är det betydligt tyngre

    SvaraRadera
  4. Haha det är därför jag tycker det känns onödigt att skriva hur mkt vikt man kör på benpressar osv. När det gäller riktiga styrkeövningar som knäböj, hantelpress osv, sånna som vikterna är SAMMA för alla är det en annan sak :)

    Benpressar är otroligt olika från press till press, har också varit med om att det känns tyngre på vissa pressar och lättare på andra. Men jag tror också det har att göra med hur "lätt" plattan glider osv :)

    SvaraRadera