torsdag, augusti 19, 2010

Pappa är bäst och några nya rekord baby!

En bild på vaden från förra veckan, kass bild från mobilen dock! (47cm)


Ett sjuhelvetes bra pass av mig idag.. Full motivation, kan faktiskt säga att det är ett pass som får betygen 10/10!! 

Det tror jag beror både på att jag har världens bästa pappa som till och med bjuder mig på hela träningskortet 1 år och dessutom att jag vaknar upp kallsvettig och gråtfärdig eftersom jag drömt en hemsk dröm!!


Jag drömde att jag drog ner med polarna till luciapokalen och allt var frid och fröjd! Var riktigt taggad och tyckte att det skulle bli kul och spännande att ställa mig på scenen igen.. Mina polare B och  Manke valde att ställa sig på scenen också bara för skojjs skull och det tyckte jag var kul.. Tills resultatet visade sig och jag kom sist av alla i min klass.. Fyfan.. När jag vaknade så kändes det som att jag fått en uppenbarelse att träna hårdare och steppa upp ännu ett steg!


Pappa väljer att betala hela mitt medlemskap 1 år till på USM vilket jag blir otroligt glad och tacksam över! Jag har tur att jag har två föräldrar som accepterar och hjälper mig med denna dyra "sport"! Känner mig så lyckligt lottad!


Åter till passet, som vart ganska sent jämfört med vad det brukar bli, kom till gymmet kring 18.00 och började med ryggen och Chins!


Rekord på chinsen, i alla fall om man tittar på helheten på repsen:
11reps
10reps
9reps
7reps
5reps


Även rekord i stångrodden:
60kg x 20
80kg x 13
100kg x 13
120kg x 12 Här väljer jag att fortsätta uppåt eftersom jag kände mig så glad och motiverad.
130kg x 6 (fina reps) sedan gjorde jag ytterligare 4 snabba reps.
140kg x 9 (alla snabba och mindre bra utförande)
150kg x 6 snabba..


Smalt latsdrag reversegrepp:
30kg x 18
40kg x 15
50kg x 15
60kg x 11


Enarmsdrag i maskin:
40kg x 12

60kg x 10
80kg x 10
90kg x 7


Breda latsdrag:
30kg x max
40kg x max
50kg x max helt slut så jag går in på rygglyft:


Rygglyft:
4 set x maxreps (15-25) väldigt strikt.


Sedan gjorde jag rekord på vaderna också, ville gå upp på det jag vågade!


Liggande vadpressar:
80kg x 15
120kg x 15
160kg x 14
200kg x 13
240kg x 12
280kg x 9 (Här vart det mkt svårare att få en jämn och fint utförande!
320kg x 7 (Mycket trött och det blev mkt svåra reps dessutom, men jag är sjukt nöjd och kommer fortsätta med denna motivation och galenskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar