tisdag, oktober 26, 2010

Vila today!


Idag har jag ingen styrketräning utan har endast kört lite cardio på gymmet, cyklar dit för en gångs skull och går istället i 40 minuter i full lutning på gångbandet!

Fint väder i umeå, runt 2 plus och känner mig optimistisk i allmänhet. Fått lite feedback av en föredetta stor byggare vid namn Stefan, lite ideer kring cardio och träningen. Det märks att tävlingen närmar sig och det känns jätteroligt.

Något som inte känns så jätteroligt är att det är så få anmälda på årets lucia. I min klass är det jag och EN till.. Och sedan kollade jag Herrarnas +100kgs klass.. INTE en enda anmäld hittills.. Så jag funderar på ställa upp där också för skojs skull, kanske kommer det nån annan som också e sugen så det blir lite fajt i all fall =))

Sjukt tråkigt med så få tävlande, får ta och tävla någon annanstans nästa år.. Kanske Norge som jag fick höra ett förslag på Facebook, där man dessutom kan få prispengar om man är tillräckligt duktig! Så det är någonting jag kommer satsa på i framtiden, och sedan kanske ut i Europa såklart.

Nu ska jag ta och laga till lite käk, och sedan äta resten av dagen och ladda upp till ett tungt ben och vadpass imorgon. Hoppas alla är friska och kämpar på i sin egna takt, det är det viktigaste, att man tävlar för sig själv.. Annars är det inte konstigt om folk inte vågar sig upp på scenen om de direkt vill "slå igenom" och vinna.

Vi hörs imorgon, så titta in då!
Hejs!

10 kommentarer:

  1. Såg dig när du cyklade över tegsbron. Fy fan vad badass du är! :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja, när jag cyklar är jag fokuserad!! ;) (På att inte ramla)...

    SvaraRadera
  3. Jo, det är halt nu. Du får ta det lugnt! Såg riktigt bra ut! Keep it up!

    SvaraRadera
  4. hah yeah buddy, får inte skada mig på nått så onödigt som att sladda ner med cykeln ju ;)

    SvaraRadera
  5. vad ligger morgonvikten på? kör hårt ser bra ut:)

    SvaraRadera
  6. det såg riktigt bra ut ...på en cykel? Schmoe? :D

    / hemlig sushi

    SvaraRadera
  7. tjena man går ju grymt bra för dig. måste fråga vid deff? är det dålig att springa bryter man ner musklerna??

    SvaraRadera
  8. och vem har råd med dubbisar till cykeln i vår ålder liksom.. det är bara att härda :)

    SvaraRadera
  9. Jag tror att fler kommer anmäla sig, oroa dig inte. Finns det något datum för sista anmälning? Keep it up!

    SvaraRadera
  10. Morgonvikten ligger (sist jag kollade) kring 105+ :)

    haha din hemliga sushi, något vad gott det är!

    Ja att springa skulle jag inte rekommendera p.g.a. att din puls blir så hög att kroppen förbränner kolhydraterna i ditt blod istället för fettet i din kropp! (och troligen bryter ned musklerna mer än att gå)

    Okej ja det hoppas jag verkligen, mkt roligare med fler tävlande och hårdare konkurrens, även om man inte vinner :)

    SvaraRadera