måndag, december 20, 2010

Bröst, Biceps, Vader och lite cardio




Hade verkligen en massa energi och vilja att träna hårt och länge idag, tror jag var på gymmet i nästan 2 timmar med ett bra tempo dessutom!

Stretchade också en hel del efter passet, både nederkropp, överkropp och även lite posering :)

Är riktigt slut just nu när jag sitter och skriver blogginlägget, har fått i mig en gröttallrik, 6 st ägg och några dl vatten iaf. Snart är det dock dags för riktigt käk så man byggs upp inför morgondagens tunga rygg och vadpass.

Till käk nu sen blir det benfri karré med fiberpasta och tror jag tar en klunk rapsolja efteråt också, kanske några jordnötter till efterrätt om jag känner för det.

Börjar med brösten naturligtvis och lutande hantelpressar:
30kg x 15
40kg x 13
45kg x 10
56kg x 7
30kg x 7 (drop)

Lutande bänkpress:
60kg x 12
90kg x 10
110kg x 6
80kg x 8 (drop)
60kg x 10 (drop)

Rak hantelpress:
35kg x 8
35kg x 7
30kg x 10

Raka hantelflyes:
20kg x 10 x 2
25kg x 8 x 2

Flyes i maskin, strikt tills jag inte orkar nå mer + superset med armhävningar.

Biceps och stående bicepscurls:
12,5 kg x 15
15kg x 12
22,5 x 10
28,5 x 9

Hammercurls:
25kg x 12
30kg x 10
35kg x 9

Sittande koncentrationscurls:
15kg x max x 4 set

Sittande vadpressar i benmaskin:
80kg x 15
120kg x 12
160kg x 10
200kg x 10
240kg x 8

Sedan tar jag 25kgs hantlarna och går och trycker upp med vaderna i varje steg, rekommenderar dock inte denna eftersom jag kände att är man trött, och itne har fokus kan man mkt troligt göra sig illa och trampa snett! Gör denna om du är van vid träning och har starka fotleder och vader.

Sedan vart det 10 minuter på gångbandet med diverse tryck från vader och baksidalår för att förbättra muskeltoningen, + en hel del stretch av hela kroppen =)

Ett bra, långt och givande pass, känner mig riktigt vig och ser fram emot ett ännu hårdare rygg och vadpass imorgon!

Hoppas ni andra kört på bra ikväll, och ni som har kvar ert pass såhär sent får ta och rappa på så ni hinner käka innan ni lägger er!

Hörs imorgon,
MVH
David Sävenberg,

OUT!

4 kommentarer:

  1. Tjena david !

    Har läst massor på din sida o sett dina framgångar och jag tycker verkligen du lyckats jättebra. Kan lova du inspirerar många fans.

    Ha de bäst david :)

    SvaraRadera
  2. Tjena!

    Tack ska du ha, skitkul att höra :) Hoppas du gillar läsningen hehe =)

    Tack och du med!

    SvaraRadera