onsdag, december 15, 2010

Grymt axel och triceps pass!

Här har jag mina senaste tillskott av Gasp som jag köpte på festivalen, tröjjan 50%!! 400kr
Byxorna för 800kr, ordinarie runt 1000 lappen, skitsnygga och passar så sjukt bra över rumpa och lår!

Nej jag försöker inte se cool ut, sådär måste man gå runt utomhus i Umeå när det är 20 minusgrader!

Dagens formbild :)

Det är såhär gymmet ska gå! Otroligt mkt motivation, passion och kolhydrater i blod och hjärta, detta är verkligen kärlek mina vänner. Utan bodybuilding är jag ingenting, jag skulle inte vilja leva ett liv utan bodybuilding eftersom jag anser att det är detta jag är ämnad till att göra under min tid på jorden.

Många måste tycka att jag är knäpp och osäker på mig själv, men i själva verket har jag aldrig varit så säker på någonting! Jag har hittat någonting jag inte skulle klara mig utan, och jag har aldrig känt så starkt för någon annan sport eller aktivitet.

Om du hittar eller hittat en sport som du känner likadant för, vet du vad jag pratar om, och snälla fortsätt med den så länge du har passionen. Passionen för det du håller på med är det viktigaste, det finns inga piller eller tillskott som höjer din passion för det du håller på med. Om det någon dag skulle komma liknande tillskott, skulle jag säga att det är det viktigaste och bästa tillskottet som någonsin kommit.

Men det kommer det aldrig att göra, och det är därför alla inte kan bli en Champion i det dem håller på med. Passionen, och naturligtvis genetik och förutsättningar från allt mellan pengar, möjlighet osv. Men har du passionen har du nästan 50% skulle jag säga, för med den kommer du alltid att orka laga mat, alltid orka träna, alltid göra allt till 110% år ut och år in för att bli så bra som möjligt.

Det är så här jag känner mig nästan hela tiden, men NATURLIGTVIS kommer det svackor där man mår lite sämre p.g.a. olika saker, och träningen inte känns lika roligt. Det kan ofta bero på att du behöver vila några dagar eller någon vecka för att kroppen ska få återhämta sig 100% och psyket att slappna av, för snart börjar det pirra i dina händer och ben, och du vill bara MAXA bänkpressen och KASTA upp hantlarna i luften under hantelpressarna.

Dagens pass gick riktigt bra, jag har börjat lägga på mig vatten över mage och nederdel av rygg, naturligtvis.. Men jag har fin form annars, och det är jättekul att träna när man sväller under tiden just efter tävling då man varit helt slut på energi. Ådrorna är framme som aldrig förr och jag älskar det! Jag önskar alla läsare får känna denna känsla någon gång, det är de flesta av er värda. Ett bra set när jag avslutade axelpressarna i smithen på 100kg x 5 reps!

Jag passar på att lägga upp några bilder på en typisk outfit för mig, eftersom jag har såpass hyffsade lår så är det svårt att hitta jeans som sitter bra överallt, både i midja, rumpa, lår osv. Men under fitnessfestivalen testade jag ett par Gasp jeans och ja... Jag älskar Gasp mer än någonsin, om det ens är möjligt. Ska aldrig mer och kommer aldrig mer kunna köpa jeans för normala människor, och nu känner jag att DET SKITER JAG I, för Gasp fixar biffen!

Hoppas bara det kommer flera olika modeller av deras Jeans så man kan ha några att byta mellan :)

Skrev ett mail till Teamets och Wnts ägare och frågade snällt och berättade hur jag kände osv, hur gärna jag vill ha a-spons av dem och med den skulle jag verkligen blogga MÅNGA gånger fler än tidigare, för få så många läsare och därmed fler personer att räcka ut till för reklamen. Så det skulle vi alla tjäna på, ni får bra produktrecensioner av mig av wnt/twinlabs produkter, ni får dessutom en massa fler blogginlägg av mig och får följa mig till toppen av Juniorbodybuildingens finrum, och Wnt/twinlab får bättre marknasföring, vad väntar vi på? :)

Håll tummarna att jag blir 100% tävlande och sponsrad av detta team, det tycker jag är värd efter 5,5 års regelbunden hård träning utan någon riktig uppskattning från andra än mig själv.

Jag tycker i alla fall att det är jätteroligt att fler och fler på gymmet kommer fram och gratulerar och säger att dom tycker jag gör ett jättebra jobb, även om de själva inte är insatt i byggningen :) Skitkul, fortsätt så Umeå och USM så kanske vi alla på gymmet och staden kan acceptera varandra för de vi är!

Jag ska göra allt för att ge bodybuilding ett snällt och givmilt ansikte utåt, VI ÄR trevliga, vi vill hjälpa andra och få sporten en större utsträckning och i alla fall ett bättre ryckte kring oss "byggare". Kom gärna fram till mig om ni träffar mig på USM och prata, jag blir bara jätteglad så länge ni inte pratar bort hela mitt pass :) haha skämt åsido, detta är ett av mina mål i alla fall, få byggningen en bra mkt snällare image än vad den har idag bland vanligt folk.

Sköt om er så så ses vi imorgon, MVH
David Sävenberg, Team WNT/Twinlab
I er hårt tränandes tjänst

8 kommentarer:

  1. Roligaste inlägget jag läst på länge du! 101% sanna ord :)

    Jag gillar "Ska aldrig mer och kommer aldrig mer kunna köpa jeans för NORMALA människor" haha =D
    Fick mig ett gott skratt där kan jag säga :)

    wnt/twinlab gör ett misstag om de inte går in som sponsor. Nästa år vinner du ju hela skiten, så som du skrev, vad väntar vi på? :)

    Jag tror på det här med att blogga från androiden, nu matar du ju in 2 inlägg/dag!

    SvaraRadera
  2. Hahaha!

    Mjaa det hemska med mig är att jag inte försökte vara rolig, jag är bara konstig ibland ;)

    Hah vad synd att du inte är deras ägare då! ;) Nejmen skämt å sido, jag hoppas och ber att de kommer öppna sina armar för mig!

    Jodu, androiden under dagen, och datorn på kvälln!

    SvaraRadera
  3. All lycka i framtiden, riktigt bra resultat under tävlingen också!
    Håller tummarna för A-spons för dig, det är du värd!

    SvaraRadera
  4. Tack Niklas, kul att du också tycker det! =)
    Kör på!

    SvaraRadera
  5. Snygg jacka! Vilken storlek har du? :)
    /Jultomten

    SvaraRadera
  6. Tjena tomten!
    Jag har XXL (tror det är den största storleken)
    Men då är jag ju ganska lång å =)

    SvaraRadera
  7. Har sett dig, XXL lät skumt :P
    Du har mycke att växa i då hehe
    /Tomtenissen

    SvaraRadera
  8. Hahah jajjemen, jag har mkt att fylla ut, men den ser ändå ut att sitta väldigt bra ;)

    När jag vägde 123kg så passade den faktiskt ganske bra! =)

    SvaraRadera