lördag, december 18, 2010

Väldigt snart dags för rygg och axlar!

En enkel och riktig frukost! (C-vitamin i shakern, multivitamin, proteingröt och 6st ägg)

Men först tänkte jag skriva ett litet inlägg :)

Livsglädjen är verkligen på topp just nu, känns som då man var yngre och inte hade några som helst problem i världen. Nog har jag vissa problem i livet som de flesta har,  men jag känner väldigt mkt glädje just nu och jag hoppas jag fortsätter känna såhär en lång tid framöver!

Det är lite roligt men när det kommer till träning så gäller det att ha någon slags känsla inom sig för att det ska vara en "formtopp" i träningen. Antingen kan man vara ledsen, t.ex. att man gjort slut på ett förhållande, och man är superfixerad vid träningen och bara vill döda vikterna. Eller tvärtom att man känner sig jätteglad över minsta lilla sak. Det är då jag är som bäst på gymmet och har störst motivation.

När det går som sämst är det då jag inte är tillräckligt stimulerad med saker runtomkring mig. Kanske att allt känns helt tomt, ingenting speciellt har hänt på länge osv.

Varför jag är så glad just nu, trots att det annars brukar vara denna tid på året som är jobbigast för oss nordbor, är troligtvis att jag gått ur en tung lång diet, och fått börja äta mer "energi" och njuta av livet. Jag uppskattar verkligen dieten och dess effekt, men när man går ur den är det som att man vaknar upp ur en mörkare tid och börjar se klarare och man helt enkelt lättare blir fylld på endorfiner och hormoner.

Det är det som gör bodybuilding så intressant och roligt, ett år av att leva som mig och alla andra bodybuilders runt om i sverige och världen är speciellt. Man lever och känner sig väldigt annorlunda under vissa månader jämfört med andra beroende på just detta jag tagit upp tidigare. Man får känna sig stolt ju längre framåt tiden går, man är inte rädd för att bli äldre som vanliga människor ofta är. Vi ser ju framtiden som någonting positivt, ju längre vi håller på som vi gör, ju "bättre" blir vi ju i våra egna ögon :)

Nu hinner jag inte skriva mer, men ta en titt på South Park avsnittet under, tittade på det nyss, och det är verkligen ett av de bästa avsnitten i deras historia :) (Naturligtvis är det gratis att titta)

South Park S07E09

Hörs senare,
I er hårt tränandes tjänst,
David "7mountain" Sävenberg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar