onsdag, maj 15, 2013

För drygt en månad sedan

..så vet nog de flesta av mina läsare att jag vart intagen på pissprov av polisen pga att jag såg stor ut i min lösa, pösiga tshirt jag hade på mig. (En rejäl kränkning av mänskliga rättigheter enligt mig och många andra.)

Kort sammandrag: Jag in på gym, tar av mig jacka, har tshirt under, går på toa, går ut, polis tar fram bricka och säger att jag är misstänkt för dopingbrott. Poliserna hade ingen som helst aning om vem jag var utan fick visa körkort så de visste att jag talade sanning ang. mitt namn... Hmm..

Jag skrev då en JO anmälan som jag via SR och en lokal tidning här på höglandet fått höra har gått igenom och att polismyndigheten i Jönköpings län har fram till 10 Juni att svara på. Både SR och tidningen vill ha min version och prata om varför jag JO anmält och vad jag tycker om vad som skett.

Har jag fått något svar på provet från polisen? Nej.. Trots att dom sa att jag skulle få det.. Har jag större förtroende för vår poliskår efter detta? Take a guess.

Jag menar, jag är en seriöst tränande individ, jag super aldrig, kanske tar en öl 4-5 gånger per år, aldrig slagits med någon, försöker vara en god kristen, mycket omtyckt av alla som vet hur jag är som person och de som känner mig. Varför är de som hellre tränar en fredagkväll än att supa så utsatta? Frågorna är många, för vi gör inte ens en fluga förnär!

Låt mig dock få säga att jag absolut skulle förstå om det var riksidrottsförbundet eller gymägaren som velat att jag skulle lämna pissprov. Det är för mig helt förståeligt. Men att polisen står som gamar över ett dött djur för att ta sin chans när den ges tycker jag är helt fel.

Jag har en nära vän och som många andra, får extra tillsatt testosteron i form av en injektion i sig av sin läkare. Innan han fick detta hjälpmedel var han hopplöst deprimerad, hade ingen ork och gick väldigt lätt upp i vikt. Vart vill jag komma med detta? Jo, jag menar inte att det är något alla borde ta som det kanske låter. Snarare tvärtom naturligtvis. Men att det ska vara så otroligt farligt så att man till och med misshandlar folk om du brukar det själv, men om en doktor gör det, är det helt OK.

Kom inte och säg att det spelar så stor roll beroende av hur mkt du doserar, har ni någon aning om hur mkt proffsbyggare använder? En ofattbart hög dos med diverse mediciner.. Som Dorian Yates (vunnit mr olympia 6 gånger) sade i en intervju på youtube: Det finns INGEN medicin som får säljas över disk på något apotek som du kan överdosera så ofantligt som du kan med anabola androgena steroider. Har folk som Dorian och Ronnie dödat, våldtagit och slagit ned folk mitt på scenen?

Sedan förstår jag Poliser som anser att folk som tar anabola steroider just för att bli farliga är ett stort hot. Absolut, kan inte hålla med er mer angående detta och det är ett stort problem. Men gör era test på dessa personer istället för att ta de som tränar seriöst och sköter sig på gymmen. De som ni felaktigt tar (och detta händer väldigt ofta, hänvisar till raiden i Norrköping för några veckor sedan där 45 personer vart tagna och 11 personer var positiva för någon slags olaglig substans. Därmed inte sagt steroider utan var också droger av annat slag.)

Där sade polischefen att det var anmärkningsvärt att det var så många personer på ett gym som använde olagliga substanser. Jag själv tycker det är anmärkningsvärt att 35 personer vart felaktigt misstänkta, utpekade och frihetsberövade för att ta prover på dem. 35 personer, varav 1 pissprov kostar ca 5000kr = 175000 kr i papperskorgen. Inkl såklart alla poliser som var inblandade mm.

Slutligen vill jag också nämna en ganska pinsam sak. Det var ju som bekant inte bara mig dom tog in utan det var också 2 av mina träningspolare. Som OCKSÅ pissade rent, liksom, hur felaktigt blir polisen utbildad? Kan man verkligen bara gå på utseende och kasta skattepengar i sjön? Det är ju ungefär som att de gamblar med en del av Sveas skattenpengar.

Reserverar mig för eventuella stavfel/särskrivningar då jag gärna skriver vad som kommer upp i mitt huvud då jag tänker.

Tack för mig,
MVH




2 kommentarer:

  1. Bra skrivet och hoppas polisen får slag på fingrarna av JO. Om du är större än polisen utgör du ett hot för dem verkar de som.. bra att du anmälde, gjorde också det men anmälan lades ner lika snabbt.
    /Norrköping

    SvaraRadera
  2. Tycker det är sjukt faktiskt hur polisen beter sig. Att AAS skulle vara ett stort problem i samhället är det bara massa skriverier om, det är tack vare media det är denna uppståndelsen.

    Att ligga på testosteron är t.o.m bra för kroppen, det sägs även att man får ett längre liv och det bästa exemplet på detta är personen Dr Jeffry Life som nu mår bättre än någonsin och är 74 år!!! http://www.bbc.co.uk/news/magazine-21151163

    SvaraRadera