torsdag, maj 02, 2013

Härligt ryggpass

Dagen har bestått av en massa nostalgi. I form av musik och tänkande!

Lyssnat mycket på Oasis som var ett av mina stora favoritband under tiden 6-12 års ålder. Sjukt sköna låtar som "Whatever", "Dont look back in anger", "Stand by me", "All around the world", "Its getting better man".. Kan hålla på hela kvällen!

Tänkte på hur jag var när jag var i den åldern, man höll på med en massa intressen! Musik, ishockey, innebandy, fotboll för att nämna några. Tack vare grymma föräldrar som levde för mig och brorsan fick vi testa på vad vi ville.

Musik var ett väldigt stort intresse, elgitarr/akustisk men gillade också att spela trummor. Gick både på musikskola men lirade mycket själv också såklart. Pappa gillade verkligen när jag spelade gitarr, tror att det var lite av hans dröm när han var yngre då han själv inte var riktigt av idrottstypen. Men idrottstypen blev han verkligen när jag och brorsan blev otroligt intresserade av det! En riktigt hockey-farsa och morsa hade vi!

Jag och brorsan snackade nostalgi över telefonen häromkvällen, mycket minnen som kommer upp och man vill verkligen tillbaka dit. Det behöver inte betyda att man misslyckats nu, men det betyder verkligen att vi hade en hur bra barndom som helst! Detta har jag också berättat för mina föräldrar, tagit mig tid för att förklara hur bra föräldrar dom varit och att man verkligen älskar dem. Det är något alla vuxna "barn" borde säga innan föräldrarna ligger till dödsbädden!

Nu åter till träningen under dagen!

Bild från dagens pass.

 
 Rygg, nacke och vader på passet, gick väldigt bra. Gick upp på 240kg i marklyften vilket jag är nöjd över.

Körde breda rodd i smithmaskinen, chins, hantelrodd, rodd i maskin (smalt). Shrugs med hantlar och i en axelpress som jag drog uppåt. Nacken supersettade jag med vaderna.

Randombild nr.1


Grabbarna alla var där, utom Robin som jag antar hade vila. Dom körde riktigt bra dom också i marken!


Imorgon vila, och på lördag bär det av in till Jönköping och gamla sportlife som nu heter nordic wellness.. Om dom inte bytt namn än en gång hehe!



1 kommentar: