söndag, maj 05, 2013

Träning i Jönköping

Igår vart det en heldag i Jönköping med shopping, käk och träning på Nordic Wellness mitt i stan.

Hade inte tänkt att köpa något igår utan det enda jag hade planerat var att skaffa fler sockar, eftersom jag tycker dom verkar försvinna hela tiden!?

Fick med mig 10 par sockar, men även ett par nya skor, ett usb minne, batterier till xboxkontrollerna.. Tror det var något mer också :)

Vi käkade först på A6 och Tacobuffén (innan gymmet), drog i mig några slizes pizza också ;)

Jag gör ju inte samma misstag som jag gjorde sist vi skulle träna på NW, utan igår var vi där 17.30 då jag vet att de stänger 19. Så vi fick på oss ca 75 min effektiv träningstid. Vilket är ganska precist när man vill gå runt och kolla om man hittar något favoritövning på ett nytt gym.


Då till passet.

Kul att få träna med större hantlar för en gångs skull. Gjorde en enkel 8a på 60kgs hantlarna på mitt 5e set. Testade även 62,5kgs. Var inte heller några större problem, tror dock jag var lite för stressad och vilade för lite för vart endast en 3 eller 4 där.

Annars var det lutande bänk, flyes liggandes med hantlar och även flyes i cable.

Matade på ganska tunga hantelcurls, tror dock jag gick upp på 35kg som mest eftersom jag hade och har så ont i handen då jag klämde skinnet mellan pekfinger och tumme i en hantel så det vart ett ganska stort sår. Lindade dock handen med lite papper så det inte skulle blöda på handtagen!

Sen efter gym och dusch gick vi direkt till Jensens och käkade ett rejält postworkout mål. Tog deras bbq burgar meny med förrätt, varm och efterrätt. Gick fint att få ner, men då jag just innan tagit en proteindrink på 50g protein och 50g kolhydrater (köpte på gymmet) så räckte det om jag säger så!

Vi gick sedan till Olearys och såg resterande period på matchen mellan Sverige och Tjeckien, skönt med vinst efter en sådan dålig förstainsatts som mot schweiz!

Så det vart en riktig heldag i Jönköping igår och den var riktigt rolig och grym!


Idag är det ben på schemat, känner att kroppen börjar bli sliten efter snart 3 veckors tung träning, men detta är sista veckan sen går jag ner lite på vikter och pumpar högre reps igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar