måndag, juli 06, 2009

Idag börjar det! + Biceps/Triceps (OBS.VIDEOKLIPP)

Idag börjar de små justeringarna till att se så bra ut som möjligt! Att försöka matcha formen så perfekt att det på tävlingsdagen inte kunnat se bättre ut. Dock vet alla att detta är riktigt svårt, och jag som aldrig gjort detta kommer säkert att inse det, om jag inte har riktigt tur vill säga!

De första justeringarna kommer börja under hemvägen från kardion, d.v.s. mycket mer vattendrickande i bilen, och som jag skrev igår är mitt mål runt 1½ galon, vilket är runt 6-7 liter! Sedan har jag och John kommit fram till att testa gå på ännu lägre kolhydrater än vad jag gör nu, jag går iofs på ganska mycket skulle jag tro, det minsta jag ätit per dag är 4 port. fiberris! Ska testa dra ner till 3 port. nu och sedan får John se hur det påverkar formen!

Just nu känns det riktigt pirrigt men så förbannat trevligt!
John och Saul är faktiskt upp tidigare än mig idag, just p.g.a. att John har ju sina problem med nacken och ryggen, och Saul ville följa med honom så att han kunde bli avsläppt i en galleria för att köpa lite saker!

Själv tar jag friheten att sova lite längre nu innan tävling, John tycker faktiskt inte att det är en dum idé, eftersom jag tränar så pass mycket. Plus att John tycker att jag sover alldeles för lite hur som helst, jag menar.. I Sverige tycker man att 7-8 timmar räcker, han tycker fan 10-12 timmar är bäst xD

Nu blir det dessutom en massa matlagning innan John och Saul kommer hem, 12 port. ris, 6 kycklingfiléer och 8 fiskar ska lagas. (Vet ej vilken fisksort) en ganska fettfri iaf! Sen tror jag att det blir en massa broccoli (dock bara jag som äter i detta hus)!

Lite summering då:
Mindre kolhydrater nu i fyra dagar framåt, så att kolhydratsladdningen på dag 5 ska fungera så bra som möjligt! Mer protein än vanligt = MYCKET haha! Jag har ingenting emot att överkonsumera protein under diet faktiskt! Sömn, viktigt just nu, OCH som Leffe tryckte lite extra på, INGEN STRESS, och ALLA som känner mig...haha, de vet att jag aldrig någonsin stressat, så den biten klarar jag galant!

Nej nu blire att ställa sig framför spisen, precis som det ska va har jag hört.
Mannen framför spisen, kvinnan under bilen! ...

Återkommer efter karrdiiooon!
Peace! TRÄNA HÅRT (Om ni inte redan gjort det vill säga) =)

Nu har jag just kommit från kardion, och den gick bra.. Ungefär som igår, gick ganska mycket på tomgång!
Jag lovade er en liten video om hur det ofta ser ut under morgonkardiopassen, dock idag följde John OCH Saul faktiskt med, detta mina damer och herrar är verkligen inte vanligt! Det brukar oftast vara John som släpper av mig vid gymmet och sedan får jag köra själv, dock så tränar jag själv ändå men aah.

Tror John och Saul vill driva lite med mig när jag går omkring med kameran, hehe de tror att jag kommer lägga undan den då.. Men ikke säger jag bara!

Som jag säger på videon tränar jag mage 25 reps, 4 set och sedan samma sak med ryggen. Kör inte tungt alls, utan bara för att hålla igång helt enkelt! Sedan kör jag 5 minuter på trampmaskinen på level 10, för att sedan höja till maxleveln 20 i resterande 5 minuter.

Och sist men inte minst så kör jag på gångbandet med full incline i 20 minuter!

Här är videon!





Har precis tagit mig från duschen och tryckt i mig dagens första mål, fågel med ris som jag kallar det, iaf från och med nu kommer jag kalla det för det! Nästa mål kommer snart igen, fåger och ris denna gång med.. Sen blir det träning igen, Bröst/Triceps! Hade varit skönt om någon kunde filma lite triceps, men Saul och John ska inte träna idag....

Sedan ser jag att det är en dag kvar att rösta på veckans fråga och redan 170 pers som röstat!
Riktigt kul att se!

Det blir visst lite senare än vanligt med träningen, får se när det blir, men det blir troligen då ni ligger och sover antar jag.. Men det skulle vara kul om någon kunde komma med ett förslag inför morgondagens byte av "Veckans fråga" =) Tack!

Det vart resans senaste pass med många timmar för mig idag, jag klev ur bilen för att gå in till gymmet ganska precis vid 19.30. Ehm.. Tog inte många sekunder sedan jag steg innanför dörrarna på gymmet innan jag insåg att detta pass kan ta tid! Det var runt 30-40 pers i friviktsavdelningen av gymmet.. Dock när jag börjar träna inser jag att man kommer långt bara man visar respekt och är trevlig.

Istället för rak bänk (för mycket folk runt bänkpressarna) så gick jag till hantlarna och bänkarna för att köra hantelpressar istället! Hörde mig direkt för om jag kunde träna mellan den andra snubbens set, "No problems man, im just done, press the iron" fick jag höra en hel del under kvällen!

Riktigt roligt med nytt folk nu på kvällskvisten, alltid nya personer som kommer fram och är intresserade av att höra om tips, om jag är ny på gymmet osv. Det var några killar runt min ålder, runt 18-19 år som kom fram till mig och kallade mig "Sir".. Jag frågade dem hur gammal de egentligen trodde att jag var?... Fick höra runt 23-25 års åldern.. Då svarade jag med att jag var 19 år och skrattade.. De kunde bara inte tro det, gick runt och pekade på mig resten av kvällen tammefan! xD

Riktigt roligt dock, mycket trevligt träningspass som gick snabbt och lätt, inga tyngre vikter, dock gjorde jag en 8a på hantelpressarna på 115 lbs riktigt strikt och fin form..! =)

Nu har jag tryckt i mig mitt tredje och sista mål med kolhydrater och även efter det ett annat mål bestående av stekt ägg med kalkonbröst och broccoli, riktigt gott och nu är jag mätt, belåten och redo för att se lite Seinfeld skulle jag tro!

Imorgon tror jag att det blir det sista benpasset över huvudtaget innan tävlingen, hams, vader och kanske lite axlar, vem vet..! Sen kommer jag också träna onsdagen (Rygg och Biceps) altså inte mina vanliga pass, eftersom jag tar vila resten av dagarna till tävling och endast tränar kardio och posering!

Ska bli kul detta!!

Hörs imorrn!

8 kommentarer:

  1. Veckans fråga: "hur många ggr/v tränar du?"

    SvaraRadera
  2. Sedär! =)
    Svårare än så är det inte ;)

    SvaraRadera
  3. Blir lite reality-såpa! Sverige är ju expert på att apa efter storebror USA på alla deras jävla reality-serier.. Så tror alla kan relatera till detta på nått sätt, anywho tycker jag det är roligt! =P
    Saul ställde sig antagligen bredvid bruden, pga att ja.. du vet, bruden! =p

    Sen hade jag tänkt säga veckans fråga: din bästa muskelgrupp, eller din favorit muskelgrupp?

    Hur mycket tränar Saul eg? Är John ledig från jobbet under sommaren nu eller? (Ignorera frågorna om Saul nu vägrar bli "put up on the internet" och om John vill hållas privat, no problem)!

    Äg pallan på tävlingen!! =)

    SvaraRadera
  4. hehe ser ut som ni alltid har roligt tillsammans, fint väder också, dags att börja ladda upp för tävlingen då :) lycka till!

    SvaraRadera
  5. Till Lost:
    Haha jag har inte riktigt tänkt det på det sättet, tänkte mer att det skulle få vara kul för er läsare att se hur det ser ut innan kardio osv =) Men det är klart, lite realysåpa äre ju ;)

    Haha det var ju det jag mena =D !
    Dock såg jag att hennes kille var på andra sidan, efter jag filmat xD

    Det var också ett riktigt bra förslag, de båda frågorna kommer att komma upp. Ska lotta vilken av dem som kommer upp nu, och vilken som kommer upp nästa vecka =)

    John jobbar på ett universitet eller collage här i West Palm Beach, vet inte riktigt vilket, så han har väldigt mycket tid över =)

    Haha dom var inte seriösa, (Hoppas jag) =D

    Ska göra mitt bästa vettu!! =D

    SvaraRadera
  6. Till Fidel:
    Klart vi har, dock ibland lite föör roligt.. Spec då man själv är den enda som går på diet.. De andra tycker att det är fett kul med att käka chokladkakor å shitt framför näsan på mig xD

    Japp igår började jag med det sista finjusteringarnas upplägg! =)

    SvaraRadera
  7. Väldigt generöst av dig att bjuda på dina tankar och upplevelser! Som en realitysåpa som sagt :)

    Formen ser grym ut! Tävlingen blir ett genombrott, det är jag övertygad om. Kämpa på!

    Förslag på fråga: "Hur många i din bekantskapskrets håller på med bodybuilding?"

    SvaraRadera
  8. Haha jadu, jag vet inte om jag kan säga att det är generöst, men det är roligt att du tycker det! =)

    Tack jag hoppas verkligen det, nu gäller det bara att fixa rutinen och poserna!

    Bra fråga, den kommer också upp! =)
    Nu är jag tre veckor framför i frågorna =D

    SvaraRadera