tisdag, juli 07, 2009

5 dagar kvar, hamstrings och calves SISTA!

Sista benpasset över huvudtaget innan tävling idag, lungt och fint ska jag gå till väga, bara få blodet att flöda i benen för att sedan ta en rejäl stretchning! Jag känner mig extra taggad med detta benpass, eftersom jag idag efter mitt kardiopass ska dra och fixa två st. par Under Armor Compressed Heatgear shorts!

Ett par shorts som håller en skön temperatur under träningen, ventilerar och som dessutom ger ett bra stöd under tunga benpass! Känns som en riktigt bra investering, inte så jävla dyra heller, snarare billiga! =)

Så här ser dem ut, ska köpa ett Svart par, ett Grått par!


Har tränat posering framför kameran idag eftersom det kan vara bra att själv få se hur allt ser ut, och sedan göra om någonting om det är nått man inte tycker ser bra ut. Jag gillar mitt individuella program, väldigt simpelt naturligtvis, eftersom det är första tävlingen osv, men genuint helt klart!

Jag justerade lite hur back double bicepen såg ut, eftersom jag nästan var helt sne bakifrån, men nu ser det redan bättre ut! Bara att kämpa vidare med poseringen, man kan aldrig vara för mycket förberedd.

Kanske kommer upp en video på torsdagen eller nått, en liten sneakpeak på hur poseringer ungefär kommer se ut, får se om det kanske blir nått sådant! =) Kan vara bra med feedback från er som läser också!

Nej nu blir det en proteinshake och lite laddning inför kardion.
Jag vill också passa på att gratta min gode vän Simon Andersson som fyller 20 år idag!
Vi har hängt ihop sedan vi var fyra år, och det var jobbigt från början när vi var yngre att han hade sitt barnkalas två dagar tidigare än mig... Men nu spelar ju det ingen roll längre.. ;)
GRATTIS "B" på 20 års dagen!

En bild på Simon och hans flickvän Jenny från då vi var på Cypern förra året!



Återkommer efter kardion! =)
Peace!

Nu har jag både kört kardio och sista benpasset, anledningen varför jag inte hann med att ta upp kardion var just p.g.a. att jag precis han laga mat och trycka i mig den innan jag stack till gymmet igen!
Det är konstigt att jag inte tappar så mkt energi på gymmet nu när jag ligger så sjukt lågt på kolisar, men däremot ger den mig mindre energi till resten av dagen.. Kardion och träningen går som vanligt, men sedan när jag kommer hem.. Har jag fan sömn i ögonen, även fast jag endast varit uppe i 5-6 timmar?!

Och detta var dessutom kanske det snabbaste passet jag någonsin gjort, kanske inte tidsmässigt, men om jag kollar på hur mkt jag hann med så är det rekord!

Under tiden John, Saul och Amin tränade biceps, hade jag hunnit med Hamstrings, Vader och dessutom hunnit börja på mitt axelpass! Fyfan på två timmar han jag med tre muskelgrupper där jag hade fyra övningar på hamstrings, tre på vaderna och fem på axlarna! Något så jobbigt det var att träna axlar då jag tränade bröst igår, därför skippade jag en axelövning!

Imorgon är det mitt sista träningspass innan tävlingen, Rygg, Biceps och jag hittar säkert på nått till, kanske traps eller nått! (Jag kom på att jag också gjort traps idag) shitt....!

Nu är jag sömnig kan jag lova, riktigt sömnig!
Och klockan är endast 19.00!

Aja ännu en bra träningsdag bakom mig, kan knappt berga mig innan jag kan börja äta mer kolisar igen osv efter tävlingen... Men jag kommer verkligen inte överdriva som vissa gör, jag kommer endast att käka bra mat under veckorna, tex. köttfärsås, pasta, ris, lasagne och sådan "bulkbyggarmat", men sedan kommer jag ha en "ätardag" per vecka, antingen på fredagar eller lördagar då jag kan trycka en pizza lr burgare och kanske lite godis/chips på kvällen!

Kan knappt berga mig!! Ska bli så kul med bulk och en massa gainerpro, kreatin MONO och hela köret! =D
Dock börjar jag med dessa tillskott när jag kommer hem från Amerkka!

Neej nu känner jag mig nöjd med bloggningen för idag!
Ska försöka få en video imorgon, nån övning måste Saul bju på!

Sov gott alla där hemma i det bästa landet i världen, men Amerika är inte så pjåkigt heller vill jag lova!
Men jag känner i alla fall att jag hellre tillbringar min större del av livet i Sverige faktiskt, DOCK vet jag att jag kommer bo här ett tag innan jag dör!

JUSTE! Det vart ett par svarta Under Armour och ett par VITA istället för grå! =)

Hörs, träna på!!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du gör en poseringsvideo, Och all lycka till dig! hoppas de går bra

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert någonting sådant ska du se! =)
    Tacktack jag hoppas också det!!

    SvaraRadera
  3. Din kompis ser ut som Jay Cutler i ansiktet..

    SvaraRadera
  4. haha va? xD
    Inte i verkligheten dock =D

    SvaraRadera