torsdag, juli 16, 2009

Triceps/Biceps

Gårdagens vilodag känns riktigt onödig nu i efterhand, iofs kändes den onödig redan igår eftersom jag inte ens hade planerat in den.. Men jag kan inte bara bestämma att John måste skjutsa mig bara för att enligt mitt schema ska jag träna triceps/biceps. Nej istället skulle det bli en rolig dag för oss alla, vilket det inte heller blev xD

Nej vi tog det riktigt lugnt istället, och det började regna lite grann, så det vart inte ens relax vi nått av pool områdena! Dock fick jag lite gjort då det gäller att ställa upp träningsschema inför bulken!
Ni har i tidigare inlägg fått se vilka muskelgrupper jag tränar och på vilka dagar etc. Nu har jag också skrivit upp två olika träningspass med övningar för varje muskelgrupp!

Med två olika pass per muskelgrupp kommer musklerna aldrig riktigt vänja sig vid träningen, och det tror jag kommer vara ett vinnande koncept för mig. Blir ju lite struligt att gå runt med ett schema kanske, jag har aldrig riktigt kört från schema, utan själv känt efter osv, men detta ska bli intressant eftersom jag verkligen tror på detta upp lägg.

Hade hoppats på kanonväder som det brukar vara nu på morgonen, eftersom jag hade tänkt att sola lite.. Men det är lite moln just nu, hoppas att dom blåser undan innan vi drar till gymmet, så jag kan få mig några minuter i solen iaf. DOCK ska vi dra (Om vädret håller) till någon vattenpark där vi ska bada och åka karuseller och en massa efter passet! Då får man sig färg iaf! =)

Blir säkert någon bild idag på gymmet, det är så tråkigt att blogga utan bilder har jag kommit fram till! =)

Hoppas allt är bra där hemma, runt 2½ vecka kvar bara =S Tiden går snabbt när man tränar (Har roligt)!
Återkommer efter passet! =)

Okej nu jävlar börjar det hända saker måste jag säga, kolhydraterna har laddats upp som satan verkar det som.. Jag tycker att jag börjar se riktigt jävla freaky ut nu måste jag säga!!
John, Saul och Amin bara glodde när jag började med bicepscurlen, jag kände direkt, efter första uppvärmningssettet hur otroligt detta jävla bicepspass skulle bli! Efter bicepscurlen med hantlar (första övningen) kändes det som att jag hade träningsvärk redan, men jag körde på med 3 övningar till, och andra övningen, passade John mig med bicepscurl med stång..

Efter varje set, vart jag tvungen att skratta eftersom det gjorde så sjuuukt ont i armarna när jag lagt undan stången! Efter tävling och diet, som man tyckt har varit roligt med resultat i form av mindre fett osv, är det sjukt kul med kolhydratsladdning och tung, hård jävla träning!

Måste börja filma mina pass igen, imorgon har jag framsida lår och mage!
Kan knappt vänta!

Hörs ikväll om något mer hänt under dagen =)
Träna hårt nu där hemma!

Altså en sak som jag verkligen tänkt på nu under min tid här, vilken skillnad det är på mig när det kommer till att själv inte vara beroende av andra. Jag känner mig riktigt oberoende, bara jag har mat i kylen är det längre inga problem med att slänga ihop nått.. T.ex. igår.. Hade ett paket köttfärs igår som skulle gå ut idag, så jag tog bara och fyllde pannan med nå olivolja, och fräste lite vitlök jag hittade. Efter det så tog jag bara köttfärsen och stekte den några minuter innan jag kör i några tomater, lite av en burk jag hittade i kylen där det stog att det var någon slags blandning mellan tomatpuré, lök och nått mer. Tyckte att det kunde bli gott så jag slängde ner lite av det också, sedan tog jag peppar, salt och nå paprikakrydda som jag också trodde skulle bli bra!

Efter det så tog jag bara lite ketchup och tryckte i lite i pannan, sedan såg det så förbannat gott ut!
Tog och gjorde i ordning lite fiberpasta och slängde upp allt på tallriken och gjorde en liten sallad och strödde på parmesanost över hela tallriken!

Saul sa nått i stil med att om jag var en kvinna skulle det inte vara en omöjlighet att gifta sig med mig.. (Naturligtis på skämt, men det betyder iaf att käket var helt OK!)

Idag medans John och Saul var ute och shoppade en massa träningskläder satte jag på ugnen, gjorde i ordning 8 st kycklingfiléer (Rensade från en massa onödigt fett). Jag måste verkligen säga att det inte är svårt att laga mat om man tror på sig själv, så jag tog och kollade i kylskåpet och tog fram majonäs, vitlök, och parmesanost igen!

Blandade ihop vitlöken och majonäsen i en röra som jag sedan bredde ut över filéerna, och efter det kryddade jag och saltade kycklingen tills jag tyckte att det var nog! Efter det tog jag bara en massa permesanost och strödde en hel del över fileérna och nu är dem i ugnen, fem minuter från att vara klara!

Altid lika nice med bulkkyckling, bra mkt godare än vanlig kyckling som är lite pepprade xD

Nämen jävlar vad John har varit en bra "mentor" och gjort mig (och Saul litegrann iaf) hehe, till bra mkt mer mogna män än vad vi säkerligen var innan vi kom! John är en inspiration, med alla sina problem, men ändå bry sig så mycket om just ungdomar och framtiden! Såg här om dagen att han hade en bok i sin bokhylla där det stod med stor text "Places to see berfore you die".. Jag hoppas verkligen att han inte tror att han kommer dö snart, han klarar ju fan av allt liksom, plus att han bara är 47år!

Tack John för allt, denna del av blogginlägget var till dig!!

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara en riktigt omtänksam snubbe den där John. Hur kom ni i kontakt med varandra?

    SvaraRadera
  2. Det är han verkligen!
    Han kontaktade mig via bodybuilding.com och sade att han tyckte att min fysik var imponerande osv. Att han snabbt förstod att många skulle försöka utnyttja mig med olika saker, typ tomma löften om photoshoot och annat bullshit!

    Sen började vi snacka lite mer och lärde känna varandra, och sedan dess har vi haft våra upp och nedgångar, men han har alltid varit omtänksam mot mig och givit mig pengar om jag behövt till kostillskott osv.

    En riktigt hyvens snubbe helt klart! =)

    SvaraRadera
  3. Hur många år har du tränat på USM?

    SvaraRadera
  4. Jag har tränat på usm i snart 3 år! =)
    Tränar du där själv lr?

    SvaraRadera