måndag, augusti 17, 2009

Gårdagens pass, och dagens vila!

Gårdagens bröstpass kändes som någonting nytt, just för att jag tränade på lite lättare vikter än vad jag brukar. Denna träningsvecka kommer alltså att vara lätt, och högreps, för att sedan starta tungt igen nästa träningsvecka =)

Vart ett ganska sent pass för att vara för mig, runt 16.00 kom jag dit, eftersom jag ville träffa Cenny för första gången sedan jag kom hem från USA. Han sade direkt att han tyckte att jag såg fetare ut i ansiktet xD

Aja, börjar med bänkpressen efter uppvärmningen, börjar på 100kg, och det vart typ 16 lätta reps, lägger på 110 kg på andra settet men ajg tror jag vilade lite för kort tid mellan setten eftersom det vart en tung 12a som kändes sjukt jobbig faktiskt! Och på sista settet vart det en 120 kg och en 9a =)

På lutande bänken startade ajg på 70kg och det var aldeles för lätt, minns inte riktigt hur många reps det vart, men många fler än jag tänkt.. Höjde direkt till 90 och gjorde en 12a för att på sista gå upp på 100kg, dock började syran komma ikapp mig och det vart typ en 8a.

Lätta hantelpressar vart det, orkade inte höja vikterna efter varje set heller, så det vart en 10repsare på 42,5erna i alla tre set, och på lutande hantelpressarna var det samma sak som gällde. Dock tränade jag på 37,5erna ist!

Kör igenom brösten ordentligt på cablecrossflyesen, vart en hel del set, runt 6-7 st!
Känner av skönaste träningsvärken idag, och det gör mig glad!
Sen jag kom från usa har jag lärt mig att pressa mig till helt nya nivåer, och istället för att sällan få träöningsvärk, får jag det alltid nu för tiden =)

Vaderna körde jag igenom på bara 2 övningar, sittande vadpress och stående, inga konstigheter, bara pressa på!

Idag är det som sagt vila, och imorgon är det baksida lår och traps!
Ska ut till stugan ikväll med några kompisar, käka lite, kanske blir en bärs eller två, men inte mer! Medelmåttigt är bäst när det gäller sådana här saker!

Hörs imorrn!
Peace!

1 kommentar: