onsdag, augusti 19, 2009

Ok men inte mer!

Njaa dagens pass var OK men inte mer, dock inte mindre heller.
Jag gjorde det jag skulle, men utan glöd och kämparvilja, och nu när man är van med att träna på tyngre vikter och mindre reps, är det faktiskt jobbigt med lite mer reps och mindre vikt!
Det ger nog mycket att träna under båda omständigheterna skulle jag tro!

På dagens pass hade jag Rygg och Biceps = Ett långt och jobbigt pass, som det krävs två gainers av.
Ena gainern efter ryggpasset, och andra efter biccarna!

Startar med uppvärmning på marklyften och 60kg, idag var fokusen dålig, så jag har inte nån aning om hur många reps jag gjort, utan jag körde tills jag inte orkade nå mer istället!

Efter uppvärmningen gick jag upp på 100kg, 120kg på andra settet och på tredje 140 och jag tror det vart en 8, inte mer!

Efter marklyften var det latsdrag med brett handtag, inga chins idag, eftersom det skulle vara lätt xD Men jag gjorde de två första setten på runt 70kg och på sista settet höjde jag till 80.

Fick ovanligt mycket tryck i underarmar under breda greppet, nästan så att det inte gick att träna.. För många reps antar jag? Gör ungefär 12 repsare på alla tre set, sega reps som säkert bidrog till underarmstrycket!

Samma sak på tredje övningen, dock med smalt handtag, kör på samma vikter, fast 70kg hela vägen alla tre set, idag var det som sagt varken mer eller mindre som gällde!

Nu var det dags för stångrodden och jag startar på 60 kg, gör väl en 17, 18 reps och höjder till 70 på andra settet. Tar inte så lång vila, vill bara få det undanstökat idag. en 15 reps på 70 för att sedan köra lika många reps på 80kg!

Som sista ryggövning körde jag sittande rodd i maskin, endast strikt och inte allt för mkt vikt. Höjer dock efter varje set med 2st viktplattor, 12, 14 och 16 vart setten på, och sedan var det lite vila och gainer nr 1.

När jag började träna armar kände jag mig lite mer taggad på passet, dock fortsatte jag på samma stil, utan att räkna reps, utan bara träna på lättare vikter och tills jag inte orkade nå mer.

Startade med bicepscurls med hantlar, först med 18.5kgs hantlarna, sedan 22,5 för att på sista gå upp på 25kgs.

Istället för att köra nästa övning som brukar vara bicepscurl med rak stång, gick jag på hammercurlsen, tycker att eftersom jag tränar på mer vikt där, ska jag köra den som andra övning och som tredje ska jag träna med rak stången.

Kör hammercurlsen med en specialstång för båda armarna och börjar med 30kg på första set, 40 på andra för att på tredje lägga på 50! Avslutar med en 8a på 50, dock nu när det är en lätt vecka är det lite bättre utförande måste jag säga!

Som tredje vart det altså stångcurlen, och alla tre set var på samma vikt, 20kg plus stång, dock 12 repsare minst. Låter irriterande lite, men så det ska vara ibland, hoppas jag blir mer taggad till nästa vecka!

Supersettade mina biceps med sittande bicepscurls, körde runt 6 set efter varandra, var skadat trött efteråt och sedan vart det en hel del stretch för ryggen efter passet!

Jag börjar bli så sjukt otaggad på att äta, jag orkar inte äta mer, känns som att jag skulle kunna gå 5 dagar i streck utan att äta, dock kommer hungern, men själva matglädjen är helt veck!
Tror att nästa gång jag har lätt (Efter 2 träningsveckor till) kommer jag gå ner på maten, för att sedan kunna gå upp igen veckan efter =)

Ikväll ska jag dra och se björklöven lira mot skellefteå i hockeyfestivalen vi har här uppe nu!
Ska bli intressant, när det gäller Löven - Skellefteå kan allt hända, alltid en ny match =)
Sveriges bästa hockeyderby, fråga vem som helst ;)

Peace!
Heja Löven!

2 kommentarer:

  1. "Jag börjar bli så sjukt otaggad på att äta, jag orkar inte äta mer, känns som att jag skulle kunna gå 5 dagar i streck utan att äta, dock kommer hungern, men själva matglädjen är helt veck!"

    Usch, det är ju så jäkla tråkigt när detta händer. Jag kommer ihåg förr, när man fick sitta i säkert 1-1,5h för att få i sig en måltid efter passet, så himla tråkigt!

    Om du äter mycket av samma mat (som jag gör) så kan jag starkt rekommendera att variera. Tärnad potatis i ugnen och bräserad kyckling är la förjäkla gott! Den kycklingen lovar jag att du inte bangar på! Ett god bearniessås gör verkligen ingen skada heller (Rydbergs), haha ;)

    Keep on fighting!

    SvaraRadera
  2. Japp, det känns hur hemskt som helst!
    Dock har jag börjat att äta mer, kanske börjar bli bättre igen! Får hoppas det =)

    Tur att det finns gainers och proteindrinkar vid dessa tillfällen! Annars hade man inte kunnat träna över huvudtaget, om man inte velat gå helt kataboliskt!

    Dina förslag lät riktigt bra, riktigt gott dessutom! Ska ta och testa dem helt klart nu framöver när man börjar bli mer matglad igen!

    Tack hörru, detsamma måste jag verkligen säga!! =D

    SvaraRadera