onsdag, augusti 26, 2009

HELA VECKAN GALET BRA!

Några dagar från bloggen nu, senast jag skrev var i söndags efter ett riktigt bra bröst och underarmspass! =)

Det har gått riktigt bra denna vecka, extremt bra, har inte orkat skriva med omställningen till skolan osv, men man kommer in mer och mer!

Igår hade jag vilodag, som verkligen behövdes, jag kände mig riktigt krasslig och hängig.. Dock var jag ledig från skolan (Lärarna tar ett tag på sig att starta upp) och dessutom från gymmet, så jag hade hela dagen på mig att vara nyttig, sova mycket och käka omega 3 i mängder!

Jag tillfrisknade faktiskt, klädde mig i mjukiskläder och låg framför tvn hela dagen (Utom då jag åt såklart) och det fungerade riktigt bra! För dagens pass kände jag inte av någonting efter gårdagens lilla sjukdom! =)

Dagen innan igår, dvs i måndags, hade jag ett otroligt bra hams och vadpass, tar inte upp det i dagens inlägg, men jag säger då att det var åt skogen så bra!!

Och då till dagens Rygg och Bicepspass, som var minst lika bra, tror att min kropp börjar vänja sig vid de tunga veckorna, och att den inte gillar de lätta!

Idag gjorde jag om lite i övningar på respektive muskelgrupper, vet egentligen inte varför, men jag får lite fnatt ibland! Så jag börjar naturligtvis med ryggen och marklyften.

Värmer upp på 60kg och gjorde ungefär 25 reps, sedan drog jag 120kg på första settet, runt 12 reps, 140 på andra och en 10a, och på sista la jag på 160 och jag tog och använde Simons grepphandskar istället för att köra helt RAW utan handskar eller bälte. (Jobbigt och ont i händerna) Och då gjorde jag en 9a väldigt lätt xD (Måste fixa dessa hanskar igen)

Efter marken är det chins som gäller, och det är den övningen som jag dock gått ner på sedan jag börjat bulka (beror kanske på viktuppgång) hehe, men jag kör först en 10a själv, sedan en 10 fast med hjälp för att på sista settet göra en tung jävla 9a med ganska bra med hjälp =D Simon fick pressa lite xD

Nu till en ny övning för mig, rodd fast med stång och smalt grepp. Vettfan vad den heter, men man har stången typ mellan benen och sedan drar man den upp med armar/lats och man har hjälp av ett handtag naturligtvis! En typisk Arnold och Coleman övning, hardcore ären =)

Eftersom denna är ny för mig testade jag mig först fram på 80kg på första settet, det var ganska tungt men skrek fram en 12a, 100 kg på andra och en knapp 10a och för att på tredje backa ur lite och endast lägger på 10kg till = 110kg och en 8a som var extrem xD Skrattade efter detta sett, fyfan va skön den övningen är, dock gör den lite ont i korset.. Får se hur död jag är imorrn!

Breda latsdrag igen, fast i maskin och lättvikt, många reps som gäller, matar ur det sista. runt 60-70kgs drag, kort vila, maxreps (räknar ej).

Femte övningen gäller exakt samma sak, fast med smalt grepp och jag drar precis ovanifrån och drar armarna så långt bak som möjligt, älskar verkligen känslan!

Sista och avslutande övningen vart typ som superset, en helt ny övning här med, man kan gämföra den med typ skidåkning, fast man har hantlar istället för stavar och man trycker hantlarna lite längre bak, och lutar sig ganska mycket framåt! hehe sjukt fint förklarat, hoppas ni förstår.. Här kan manitne ha så mkt vikt, utan ganska små hantlar, och maxar det sista man har ur latsen, funkade as bra och jag kommer fortsätta med denna övning! =)

Nu efter alla dessa övningar, äre dags för min minsta prio just nu, d.v.s. biceps!
Dock gick det sjukt bra idag, jag var verkligen på hugget!
Körde dock pinsamma vikter på hantelcurlsen, men så gott som jag kunde!
Första settet gjorde jag en 11a på 22,5, andra settet en 9a på 25kg och för att på sista settet göra en 7a på 27,5kgs hantlarna.

Efter denna övning tog jag och gjorde mina hammercurls fast i vår sköna stång, där man kan köra med båda armarna samtidigt. Först tränade jag på 50kg, gjorde en 11a, sedan 60 och en 9a, för att på sista gå upp på 70 (Det mesta jag tränat på hittils) och gjorde en 7a... Kan inte påstå att mitt utförande är det bästa just nu, men ajg vill så gärna bli större, så på de tyngre veckorna måste man offra lite! Huvudsaken att man tycker att det tar, och att man får träningsvärk!!

Tredje och sista "byggande" övningen vart faktiskt z stångscurlar mot bänk. I detta läge var jag riktigt jävla trött, och det vart endast 40kg hela vägen alla 3 set, och det räckte! Fick pass på alla tre för att ens komma upp på 8 reps, sedan 7 för att på sista settet precis göra en 6a.. Men det kändes att jag verkligen gjort mitt bästa, har till och med skrikit ut lite känslor på gymmet idag, och det är sällsynt i mitt fall!

Sista övningen avslutas med en till "Coleman" och hans z stångscurls stående där man först curlar 7st reps längst ner i utförandet för att sedan hålla stången högt uppe och curla 7 reps och direkt köra 7 reps till med hela utförandet! Körde på 20 kg endast, och jag gjorde 3 snabba set av denna övning! Jag gillar den, man ryser efter varje 21repsare xD

Fyfan, galen dag, galet pass, galen vecka.. Jag känner verkligen hur mkt jag äskar detta just nu, TAGGAR AXLAR IMORGON!

KÖR HÅRT! =D

14 kommentarer:

  1. En sak jag undrar bara, när du beställer från GVH, kör du med DHL eller posten då?

    SvaraRadera
  2. Härligt att du blivit frisk igen=)

    SvaraRadera
  3. Beror helt enkelt på hur mkt jag beställer för, oftast blir det för över 750kr och därmed väljer jag posten naturligtvis =) Enkelt och lätt med att hämta ut istället för att det ska lämnas vid dörren! =)

    SvaraRadera
  4. Jao, jag har dock kvar lite hosta, men lite får man unna sig ;D

    SvaraRadera
  5. Hoppas du inte blir förkyld nu, skulle vara synd då allt går så bra! Går bra för mig med, så jävla skönt! Vikterna ökar helatiden och pumpen blir bara skönare för varje dag som går :D
    Snart växlar jag upp till 5split!

    Ganska snart så borde vi dra ett pass på usm, du jag och jörgen :)!

    Kör så det brister!

    SvaraRadera
  6. Du är en stor inspirationskälla David! Kör på hårt nu! Önskar dig lycka till med allt. Har själv precis börjat trean. Sjukt taggad på sista året jag med. Nu blir det bara plugg och träning som gäller, kör hårt

    SvaraRadera
  7. Den sista biceps övningen har jag hört kallats för just "21:an". Kört den några gånger med, riktigt fin avslutning! :)

    SvaraRadera
  8. skönt att det finns fler som tror på att man kan lyckas bara man vill, bra blogg :)

    SvaraRadera
  9. Till Ironleg:
    Jag är ju lite förkyld.. Det kommer och går.. Men jag kör på så länge jag inte känner mig svag, och nu känner ´jag mig galet stark fast jag hostar lite osv!

    Låter bra Jimmy, riktigt kul att höra att du är på G och tränar som en galning! =)
    Woow maan, det lät inte lite jobbigt! =O tycker fan att mitt 3split är galet ibland xD

    Det vetu mannen, och det ser jag fram emot!
    DU jag Jörgen, Cenny ska ju fan också med! =D

    SvaraRadera
  10. Vart har alla filmer tagit vägen David? :)

    SvaraRadera
  11. Till Philip:
    Tack Philip, sjukt skönt att höra att du blir taggad och inspirerad!!

    Kör på nu som jag sista året, det är mkt med all träning, käk och skolan.. Men vi klarar det du å jag mannen =)!

    Det är ju trots allt bara början! =D

    SvaraRadera
  12. Till Simon:
    Tacka för det, det är en galet skön sista övning, och jag känner av min rygg och biceps idag som fan =D

    Nu blire snart galet axel och tricepspass ;)

    SvaraRadera
  13. Till Sanna och Ida:
    Tjenare, kul med brudar som läser också =D
    Vad tränar ni då??

    SvaraRadera
  14. Till Tobias:
    Det kommer idag mannen, minst 2 övningar kommer upp på bloggen ikv ;)

    Kör hårt! =)

    SvaraRadera