söndag, augusti 23, 2009

Dagens bröstpass!! & lite underarmar..

Gick underbart bra och det var såå jävla skönt att bara pressa skiten ur en!
Har sovit bra, ätit bra och bara allmänt kännt mig bra inför dagens pass, och det gav resultat!

Dock var jag inte allt för taggad just när jag gick upp för trappan till friviktsrummet, men efter några reps på på bänken under uppvärmningen taggade jag till snabbt!

Lade på 120 kg och gjorde 11 reps helt själv, ingen passning där inte, kändes som att jag hade klarat mer till och med. Dock vill jag inte ta ut mig en massa reps på så "lätt" vikt som det kändes som. Höjde med 10 kg och 130, och gjorde en 8a med lite passning på sista repset. Och som vanligt på tredje settet var jag trött och gjorde en 5a på 140 som vanligt.

Lutande bänken gick också bra, startade på 95 istället för 85 som jag brukar, så att jag inte gör så onödigt många reps på första settet som jag annars brukar göra! Så det vart en 11 på 95 ungefär, vilade inte så mkt mellan setten men det kändes genuint och bra så som jag körde idag!
Andra settet lade jag på 10kg som vanligt och gjorde en 9a och för att på sista göra en 7a på 115.

Tredje övningen var vanliga hantelpressar och det första settet gick sjukt dåligt, vart en 9a på endast 42,5 kgs hantlarna, dock hade jag Andreas där som var mer på prathumör än pumphumör. Men jag tog tag i fokusen och gjorde en 8a på 47,5kgs hantlarna istället och tyckte att det började likna nått. Höjer inte någonting på sista settet utan körde på 47,5erna då också, en 8a där också, verkar inte som att jag vill gå ner på denna vikt!

Sista byggande övningen för bröst är ju som vanligt lutande hantelpressar, samma vikter hela vägen, och samma vikt som vanliga hantelpressarna, 47,5erna, fast alla dessa tre set gick på ungefär 7reps, dock inför sista vilade jag lite extra och gjorde en 9a!

Efter dessa pressande övningar kör jag i cablecrossen och flyes, gör 4a set utan någon större vila eller vikt, kör denna för att få tryck och så att det bara känns som att brösten är mördade tillräckligt för att man ska vara nöjd!

Sista övningen är flyes fast i maskin, supersettar 3 set direkt efter varandra, sedan är jag nöjd!

Eftersom jag tränade vader igår kunde jag inte göra det på dagens bröstpass, så det vart underarmar istället, som jag typ aldrig kör. Så de behövde få sig en workout!

Gjorde dock bara en övning för övre underarmarna och en för de undre, för de undre underarmarna rullade jag stången i smithmaskinen bakom mig, körde 4 set, kom inte ihåg vad jag körde på för vikt, men istället för att mata på med vikt körde jag sakta och lite mer reps!

Och för de övre var det ungefär samma princip fast att jag tränade dem med hantlar och lyfte med ovansidan istället. Inga konstigheter, bara det tar är jag nöjd =)

Imorgon är det baksida lår på schemat, hoppas det går bra, det tror jag nog att det gör dock!
Ska lägga mig tidigt, ganska snart faktiskt, sömnen behövs nu när skolan startar igen så att både kropp och huvud samarbetar bra!

Träna på,
Peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar