fredag, augusti 14, 2009

Helvetet vilket pass idag!

Efter det halvskapliga passet i Onsdags och gårdagens tråkiga dag kommer revanchen idag på gymmet! Sjuukt bra pass, sjukt stark jag var dessutom! Jag kände mig riktigt nöjd när jag begav mig hem på cykeln måste jag bara säga!

Gjorde ingenting speciellt än alla andra dagar, bara det att jag gick upp och stannade uppe tills jag stack iväg, istället för att bara lägga mig igen framför datorn och titta på serier!

Börjar med axlar och hantelpressarna som vanligt, startar på 32,5 som uppvärmning i runt 20 reps. Sedan börjar allvaret!
Första settet börjar jag med 42,5verna som vanligt, och en enkel 14 repsare vart det!
Det är dock lite synd att vi inte har nått vidare snäpp än att man måste hoppa till 47,5erna direkt.. Dock så gör jag det på andra settet och matar på med en 10 repsare, och samma sak på 3e settet, en 10 repsare där med!! Knappt jobbigare än det andra settet =S

Andra övningen är pressar bakom skallen i smithen, 85kg i första settet, 10 reps, 95 i andra och en 8a för att på sista gå upp som vanligt 105kg och en 6a dock med hjälp!

Tredje övningen är bakre axlar och framåtlutande hantelflyes, denna övning tycker jag är så sjukt bra, den allra bästa för bakre axlar, just för att det är lätt att köra med lite för tunga vikter, och pressa sig lite extra med hjälp av lite sämre teknik xD

Kör typ 6 set med denna övning, gillar att gå från lätt till sista och tungt! Avslutar med en 6a på 25 kgs hantlarna!

Sedan är det bakre axlar fast i maskin, inga konstigheter =)

Sista axelövningen är som sagt flyes ut från sidorna, och superset!

Efter axlarna är det triceps som gäller, och tungt ska det vara! Nu ska dom fan upp!
Övning ett, liggande z-stångspressar och första settet lägger jag på 50kg+ stång, gör en 11a repsare, andra settet höjde jag till 60kg och det vart typ en 8a på den, vart tvärtrött av nån anledning, tror att jag vila för lite mellan setten!

Tredje och sista var också en 60kgs, orkade inte höja nå mer, folk som väntade på bänken så jag stressade lite extra! En 7 repsare vart det på sista settet!

Andra övningen består ju av smala bänkpressar och jag startar på 80 kg och gör en 12 repsare väldigt strikt och enkelt! Andra settet la jag på 10 kg extra och gjorde en 10a och för att på sista lägga på 100kg som vanligt och en 8a!

Som tredje och sista "byggande" övning, kör jag sittande tricepspress i maskin, börjar på 120 kg och en 12repsare, andra settet vart en 140kg och en 10a för att på sista lägga på 160 kg och göra en 8a! Har verkligen fått upp min stamina i de flesta muskelgrupper, orkar att köra längre och tyngre nu för tiden! Tror det kan bero på monohydraten jag börjat med denna vecka!

Avslutande övningen för triceps blir raka stångpressar i cablecrossen, kör snabba set, inte riktigt superset men typ 20 sek mellan setten!

Tack för mig, denna dag!
Sjukt nice träningsdag och jag längtar såå mkt till imorgon och framsida lår och mage!
Då blir det att ha mina Under Armor tights som vanligt, och man har ju hört att de finns de på gymmet som tror man är lagd åt det andra hållet just på grund av denna outfit!

Men det kan jag ju som säga att jag inte är! xD
TROTS att jag har vita Under Armour tights och dock även svarta, (Kul med variation) =D
Peace!

Sorry att jag inte filmade idag heller.. Shitt, men jag lovar att det kommer på söndag då jag har bröst igen! =)

5 kommentarer:

  1. Det är ju trissorna vi vill se! ;P Haha iaf jag! :)
    Skulle gärna se när du kör dina axelflyes med!

    //Simon

    SvaraRadera
  2. Haha okej då är det dem du kommer få se nästa pass jag tränar dem då! =)

    SvaraRadera