onsdag, december 23, 2009

Dagen innan julafton 09!


Sitter med proteinet i handen, lyssnar på julmusik.. Nej inte julmusik kanske, men proteinet har jag i handen och lyssnar på skön tung rock som gör mig taggad inför dagens baksida lår/vadpass! ; )
Har satt ännu ett rekord i vikt.. 115.2kg vägde jag i förrgår, altså så länge mina magrutor inte är helt borta är jag inte rädd för att gå upp lite mer.. Men nu snart är det nära lite extra kardio faktiskt xD


Igår tränade jag bröst/nacke som gick sådär, lite trögt i början av passet på bänkpressen och lutande bänken, men när man börjar med supersettande av hantelpressar och cableflyes innebär det iofs endast en höjning av tempo! I övrigt ett riktigt genuint pass som känns av just nu i sittande stund en hel DEL!

Som det ser ut på nyheterna verkar hela vårt avlånga land få ha julstämning med snö upp till vaderna i alla fall! Hoppas alla klarat sig från tunga krockar också, sägs ju finnas folk som inte tänker steget längre då halkan kommer!

Gick upp 9.00 imorse med en fruktansvärd hungerkänsla, så jag tog i mig en tallrik tjockpankaka och en proteinshake och la mig igen! Sov till 11.30, så jag har då hunnit få i mig lite dagsljus!
På tal om dagsljus kan jag bara säga att jag är glad att vi går mot ljusare tider nu, så vi klarade oss helskinnade från denna mörka årstid och depression igen!

Idag blir det djupa knäböj, djupa stående benpressar och supersettande liggande benpressar på slutet som sista övning innan hamscurlen och vaderna förstås!!
Har börjat träna vader varannan gång stående i hackliften, och det känns riktigt bra, och man kan lasta på med riktiga vikter istället för plattor som känns så tråkiga!

Så snart blir det i med EAA FX, Carbo FX och även Loadingdrink från WNT som jag nu testat sen i lördags, och jag gillar den helt klart, inte några stickningar under huden som på vissa andra produkter, men jag gillar den ändå! =)

Packar även med mig min recoverydrink från wnt och dessutom tillstätter jag lite extra kolisar och även EAA FX på det så då jäklar kan man känna sig duktig och att man gjort det mesta för att förhindra muskelkatabolismen! =D

Men nu till sist vill jag säga GOD JUL till er alla läsare, och jag hoppas ni får vad ni önskar er och mer därtill! Blir inget tränande för mig imorgon, inte för att det är Julafton, utan för att det helt enkelt är vilodag, men jag sticker nog dit ändå för att fira lite med de andra gymråttorna ;)

Träna HÅRT!
OUT!



2 kommentarer:

  1. God jul och gott nytt år mannen! ha kul!

    SvaraRadera
  2. God Jul på dig själv Philip, ett nytt ännu bättre byggar år med svett, tårar och stolthet! =)

    SvaraRadera