torsdag, december 17, 2009

Ehm kallt?


Här uppe i Umeå är det nu -16 grader, var -18 för ett tag sedan, men det har blivit lite "varmare" när solen gått ner.. Läste på vk.se att några arbetare från vattenfall lagat en trasig kraftledning mellan storuman och tärnaby i 33 minus extrem kyla.. Då kan man börja kalla det extremt faktiskt..

Tror det blir av att ta bussen idag när jag ska ta och träna faktiskt.. Känns drygt att ta på sig långkallingar under sina gasp byxor, för att sedan måsta ta av sig på gymmet..

Ska tänka på de där arbetarna under dagens pass, vad som helst kan ge mig inspiration och motivation, till och med de som "bara" gör sitt jobb riktigt!

Det blir att träna rygg och biceps idag, ska testa en ny slags roddövning, i en maskin som egentligen är till för ben.. Men jag tycks ha sett (tror det var Leif Renling) som tränade sina traps i samma maskin, och jag har också testat den för traps.. Dock tog det minst lika mycket på lats för mig, så det blir att köra den på lats istället!

Inte en allt för söt Gregg Valentino hihi ;)
Känner mig riktigt motiverad kanske en 9/10 faktiskt!
Gårdagens pass gick riktigt bra, riktigt roligt pass var det, bland annat låter jag en kompis sätta sig på en benpress bara för att jag råkade använda lite för många "stora" vikter istället för de smala hihi! Och efter den pressen supersettade jag 3 set och jag fick riktigt ont i benen (musklerna)!
Kändes faktiskt riktigt knaprigt, speciellt med tanke på att jag hade träningsvärk från det 3 dagar tidigare framsida lår passet!

Nu ska jag ta ett mellanmål i form av några stekta ägg och fiberflingor!
Träna hårt!
OUT!

2 kommentarer:

  1. Hah, vi hade -28 igår! Inte så kul att vara ute då. Trevlig journal du har, brukar smygläsa men första gången jag kommenterar! Du har en skön stil... / chrille

    SvaraRadera
  2. Tjena chrille, kul att du tittar in och kommenterar! :)

    Haha jadu.. Vad kan man säga mer än att vintern är här på RIKTIGT!? Vi hade -25 när jag gick och la mig xD

    Tack, tränar du själv?
    Kör hårt!

    SvaraRadera