onsdag, december 02, 2009

Passet!


Tog ett tag innan jag stack till gymmet ändå, fick skjuts av polaren Jörgen, så vi båda drog samma muskelgrupper, Baksidalår och Vader!

Ett väldigt angenämt problem man haft nu ett tag, är just skavsåren mellan låren när man är ute och går! Det är OK när man går korta sträckor, men jag går ju kring 10-15 minuter på morgonen och sedan efter skolan så, det tar på psyket altså! xD

Här ser ni mitt angenäma problem... =O Finns dock de som har värre =D


Jag är helt klart nöjd med dagens pass, motivationen låg på en svag 6a innan jag valde att byta lite övningar idag. Startade som vanligt med knäböjen:

60 x 20
100 x 16
140 x 10
100 x 10 sega reps!

Efter knäböjen blir det faktiskt en maskin, trot eller ej!
Ungefär som en hacklift, fast denna känns bättre, och man står lite annorlunda, sjukt bra i alla fall!
Det lite dåliga med den är just att man måste lasta på så mkt vikt, dock så är det helt ok när den känns så bra! Denna är perfekt för baksidan, eftersom man kan stå lite snett ut från maskinen och strecha ordentligt när man kör djupa böj!

200 x 14
240 x 12
280 x 10
320 x 8

Sista pressövningen var de vanliga liggande enbenspressarna (superset):
40 x 20
40 x 16
60 x 10
60 x 6 Helt slut!

Sista övningen, några hamscurl innan det fick vara nog!

Sen vaderna är det ju ingen som inte vet hur man tränar, bara pressa på, först sittande, sedan stående! 4 set på varje övning! Snabbt ska det gå!

Sjukt skönt med vila imorgon, sjukt mer motivation man får av att träna 2 dagar och vila en också!

Kör hårt ni andra som har ett pass, kommer med ett inlägg imorrn också (=
OUT

9 kommentarer:

  1. Hahah....aldrig hört att man kan få skavsår där! ;P Dock tyder det ju på bra resultat så bara bita ihop :)Ser bra ut!

    SvaraRadera
  2. Haha då har du inte varit med många byggare hör jag ;) Precis, det ska fan vara sådana skavsår hela vägen till vaderna =O

    Tack, för att vara väldigt offseason ser det helt klart ok ut (=

    SvaraRadera
  3. Är det inte dags att prova sätta på nå tyg på varje ben så de får skava mot det istället, antar att kallingarna drar upp redan efter 10steg :) Kanske 2mössor utan tak/panbandsliknande grejer på varje ben skulle funka att skava mot istället?
    Sista jag skulle provat om jag var du är en klädsvårdsrulles klister nån dm på varje sida (med något annat mot sårytan istället för klistret).
    Vi ser vad du hittar på :D

    Skriv gärna vad du hittar på senn :D

    SvaraRadera
  4. När får man se dig tävla i Sverige då? har ju all potential i världen!!

    SvaraRadera
  5. Har haft samma problem med skavsår när jag spelat fotboll. provade med cykelbyxor (manligt, jag vet!!) och de funkade bra. Dock så vill man ju inte gå runt i cykelbyxor hela dagarna

    SvaraRadera
  6. Till Jimmy:

    Haha precis, boxerna åker antingen upp, eller så nöts det hål i dem =D Så jag får ta och hitta på nått, dina idéer var ju inte dumma faktiskt ;)

    Har ju mina Underarmor tränings "thights" som jag köpte i USA, riktigt sköna, kanske blir dem man har som träningskallingar!

    SvaraRadera
  7. Till Ted:
    Tränar för fullt till Lucia 2010 nu ju, lång tid bort, men det är man ju bara glad för =D

    Tack för motivationen!

    SvaraRadera
  8. Till Anonym:
    Haha precis, har fått höra den idén också =D
    Men som sagt, vi har ett angenämt problem, när man liks vill bli så stor som möjligt ;)

    Kör på!

    SvaraRadera
  9. Babypuder is the shit, det lärde jag mig under marscherna i militären..

    SvaraRadera