tisdag, december 15, 2009

Vilodag och gårdagens pass!


En skön vilodag har jag framför mig, efter två riktigt olika men tunga pass!
I söndags var det som sagt det drygaste och jobbigaste passet i mitt liv kanske, framsida lår och vader trots jag var nära på att somna.. Och igår på bröst/nacke gick det riktigt jävla bra, var taggad och var riktigt stark! Riktigt mycket träningsvärk nu redan!!


Har nu varit utan prestationsökare som kreatin och typ rage å sånna saker.
Men jag lyckas ligga på samma vikter, kanske lite lägre reps, men det kan bero på att jag varit sjuk också =)

Bänkpressen igår innehöll många set, först uppvärmning på 60 och 100kg.. 2 set där.
Sen:
120 x 14
130 x 10
140 x 6

Dessa reps gjorde jag själv dessutom =)

Lika så på lutande bänk:
70 x 15
80 x 14
90 x 12
100 x 9

Tränade med ett ganska högt tempo igår, i alla fall till och från, vilket ger ett enormt tryck och en känsla av att man gör rätt för sig i alla fall xD

Hantelpressar: Relativt lätt, riktigt strikt men började direkt efter lutande bänken!

32,5kg x 13
37,5 x 10
42,5 x 9 I princip efter varandra, lite stretch efter varje set.

Sedan supersettar jag efter 42,5 ner till 25,5 kg i typ 3 set.. Sjukt ont och jag orkade verkligen inget mer.. Dock vilade jag, tog mina sista krafter, och körde 5-6 set i cablecrossen, så ALL must var ute ur brösten!!

En enda traps övning blir det nu ett tag framöver, eftersom mina traps har lätt att växa.. Lättare än mina axlar.. =/

Idag blir det väl bara mys, och käkande framför tvn kan jag tänka mig! =) Taggar inför morgondagens baksida lår och vader!

Hoppas ni som tränar kör på hårdare än annars, och ni som vilar, hare skönnt!
OUT

2 kommentarer: