söndag, juni 20, 2010

Axlar Triceps, snart cardio! :)



Trots att jag lagt ner den lilla dieten jag hade, så är det skönt att dra cardioträning varje dag, bara för att hålla igång förbränning och hjärta på topp!

Idag tränade jag axlar och triceps med Andreas, kändes riktigt bra, trots jag hållit inne på maten idag eftersom jag drog i mig 3 cheese och 9 bitar chicken McNuggets igårkväll xD Dom var dock riktigt otroligt goda, så jag ångrar dem absolut, under inga omständigheter inte!

Till "frukost" åt jag 5 ägg i en "omelett" plus en stor proteinshake och lite vitamindryck.

Sedan drog jag i mig en djuptallrik lättkeso med 200g tonfisk plus fiberpasta, gick ner riktigt enkelt, och det är skönt istället för törrkycklingen som man annars har kört med ;) Sköljde ner spektaklet med en till protteshake sedan var det dags att smälta innan träningen!

Jag hade som sagt med mig Andreas som träningskompis, tyvärr kunde inte Bone filma idag, så det blir kanske ett hårt benpass imorrn som film, eller på onsdag ett till bröstpass, vi ser :)

Sittande hantellyft åt sidan:
10kg x 15
12,5kg x 15
15kg x 15
18,5 x 15
20kg x 13

Sittande militärpress utan ryggstöd:
40kg x 12
50kg x 11
60kg x 10, hade ett bra tempo och bra teknik, så kände mig riktigt svag!

Framåtlutade hantellyft för baksida axlar:
12,5kg x 15
15kg x 15
18,5kg x 13
20kg x 11 droppar sedan ett set direkt till 12,5 igen och kör en 7 reps till!

Repdrag för baksidaaxlar i cable:
Dropsettar denna övning x 3
45kg x max
35kg x max
25kg x max x 3 set, perfekt avslutning, helt slut efteråt :)

För triceps körde jag några repdragsset i cablen innan jag gick in på smala bänkpressar:
60kg x 20
80kg x 15
100kg x 13
120kg x 9

Z-stångspressar:
20kg x 15
30kg x 15
40kg x 12

Avslutar som vanligt med högreps utmattning av muskeln, triceps drag med rep och avslutar med stång:

Rep:
10kg x 30-40 nått
15kg x 25 nått
20kg x 20
25kg x 15 nått
30kg x 15

Stång:
40kg x max
50kg x max

Efter dessa set hade jag ingen känsel i triceps, så även om jag orkade mer, kändes inte det där nypet som gör att man får kontakt, så jag avslutade där och drog i mig en prottedrink med glutamin direkt efter!

Nu sitter jag å äter fibberris och köttfärs, imorgon tränar jag som sagt ben igen, (Pressdagen) plus vader :)

Hörs då!
OUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar