lördag, juli 31, 2010

5e vilodagen från träning!




Nu är det lördag och näst sista vilodagen innan jag är tillbaka i gymmet igen!

Har ätit nästan mer än vad jag brukar, och kört avsevärt mycket mindre cardio, så nog ska depåerna och kroppen fått bygga på sig extra minsann!

Känner mig dock väldigt bra, lite lat och så, men annars kry som en nötkärna!

Har dessutom fått mig väldigt bra med sömn, så jag tror kroppen kände av lugnet från denna vila och började ställa om för just vila och återhämtning som den annars inte gör lika lätt =)

Igår var jag hos Cenny som ska coacha mig på lucia, och vi grillade och hade det riktigt trevligt!
Spelade en hel del GTA dessutom, som jag verkligen började tycka var kul!

Idag har jag ingen aning om vad som ska hända, inget har hänt hittills och jag har inte planerat nått mer heller så det blir troligen mycket lugnt!

Det är ungefär vad som hänt sen senaste inlägget!

Antingen så hörs vi imorrn, eller på måndag då det seriösa börjar igen ;)

OUT!

8 kommentarer:

  1. Fattar inte hur du kan hålla dig från gymmet i en hel vecka! Jag är nog alltför beroende av träningen för att unna mig själv en sådan vila :D

    SvaraRadera
  2. Det handlar om att försöka förstå att även om man inte är i gymmet på nån vecka, så blir man inte mindre bara man äter lika bra osv. Det blir snarare bättre om man tar viloveckor då och då, men absolut inte med för mkt mellanrum!

    På träningen sliter vi ut musklerna, vila så bygger vi ;)

    SvaraRadera
  3. Mm jag vet, men psyket säger annorlunda :) En dag på soffan får mig att känna mig som de tjocka tanterna och farbröderna som står på crosstrainern var och varannan gång man kliver in på gymmet.

    Ungefär hur ofta tar du viloveckor?

    SvaraRadera
  4. Haha japp, men jag är bra på säga emot mitt psyke ibland ;)

    Hahah brukar vara var 8-9 vecka kanske, men blivit mindre.. Nu kanske det var 20+ veckor sen senast!

    SvaraRadera
  5. Haha okey, jag håller med om att efter 20 veckor förtjänar kroppen några dagars vila :)

    Förresten! Jag ser att du har skrivit något i stil med "bilder på mig från början till nu" under fliken Bilder. Tror inte bilderna funkar, eller så har du kanske inte lagt upp några än?

    SvaraRadera
  6. Japp det gör den :)

    Ja precis, men jag har inte fixat det än!
    Men det kommer väl snart!

    SvaraRadera
  7. Härligt, före/efter-bilder är alltid grymt kul och motiverande.

    Får man fråga vad du ska jobba med nu? Jag funderade på något mot personlig tränare/naprapat. Men det lutar nog mot civilingenjör då inkomsten blir ganska låg inom träningsvärlden tråkigt nog.

    SvaraRadera
  8. Japp visst är det så :)

    Jag ska plugga vidare här i Umeå till att bli studievägledare! :)

    Civilingenjör lät inte dumt hörru! =)

    SvaraRadera