måndag, augusti 02, 2010

Im back BABY!


Galen låt som jag körde under träning (Gammal jag vet) =)




En veckan slappande, ätande och latande är över för denna gång och det känns förbannat trevligt att vara tillbaka med metallen i nävarna igen!

Jag har gått upp i vikt, nästan 2 kg på denna vecka.. Och ja.. Det syns på magen och nederdelen av ryggen helt klart... Men på det som syns i en najs tanktop så jag bara svullen ut och ja, det såg helt OK ut!!

Börjat ännu en gång på ett nytt schema, kände inte för det jag körde under 2-3 veckor nyss.. Kommer lägga upp en ny flik där uppe på vilket schema jag kör på eftersom =)

Bröst och Nacke nu under första passet, och det gick förträffligt hehe!

5 hårda övningar för brösten, 2 för nacken, 5 set på varje bröstövning vilket gav 25 set sammanlagt! Detta i ett snabbt tempo gör att man känner sig levande.

Av någon konstig anledning startade jag väldigt skakigt, undra om det var koffeintabletterna jag tog innan eller vad det nu var...? Kändes inte så bra, men vande mig och körde på!

Första övningen:

Lutande hantelpress:
25kg x 20
30kg x 15
35kg x 12
40kg x 9
45kg x 8
50kg x 6

Rak hantelpress:
35kg x 15
40kg x 12
45kg x 8
45kg x 9
50kg x 6

Lutande bänkpress:
60kg x 15
80kg x 10 Fick sedan riktigt ont i armbågarna (brukar bli så när jag haft uppehåll) så hoppade till nästa övning!

Hantelflyes lutande:
25kg x max x 3
30kg x max x 2
sedan inte lutande hanteflyes:
30kg x max x 3

Flyes i maskin:
5-6 set till max på olika vikter!

För nacken blev det som vanligt:

Hantelshruggs:
30kg x 25 x 3

Stångshruggs:
60kg x 25 x 3

Nu när jag sitter och skriver känner jag mig lite skakig än.. Hoppas det är koffeinet så jag inte blir sjuk direkt jag börjar träna!! Då blir David inte en glad David =(

Blir att trycka i sig ett mål nu, och vänta till morgondagens rygg och vadpass!!
Har saknat vader som tusan under denna vecka, eftersom jag tränar dem runt 2-3 gånger i veckan annars.. Dock när jag spänner dem just nu.. Fast en veckas uppehåll, känns det som att jag har träningsvärk xD

Rekommenderar alltså en veckas uppehåll för er som inte gjort ett längre nu på ett tag!

Tror att det blir en veckas uppehåll just innan dieten också om ca 2 mån!

Hörs imorgon, motivation på 100% just nu i alla fall! =D

OUT!

6 kommentarer:

  1. Ny flik! sånt gillas :)

    Jäklar va tungt järn du hantelpressar. Brukar du köra skulder/axel-uppvärmning innan överkroppspass? Efter min cuff-skada lämnar jag numera inget åt slumpen!

    SvaraRadera
  2. Haha tacka för det! =) Bilderna på fliken Bilder kommer upp ikväll också!

    Haha duger väl!
    Ja absolut, annars får jag också sånna problem! Så väldigt många reps uppvärmning axlar =)

    SvaraRadera
  3. Bra att du mår bättre och kör på :)

    SvaraRadera
  4. Tack Erik, känner mig helt perfekt! :)

    SvaraRadera
  5. Schyssta bilder må jag säga. Grym utveckling ;)

    SvaraRadera