torsdag, juli 29, 2010

Känns bättre!


Är inne på min tredje vilodag och allt börjar redan kännas bättre i både kropp och själ!

Tror jag bland annat haft vitaminbrist eftersom jag ofta äter ganska likadan kost och inte haft vitamintillskott och omega 3 hemma på några veckor!

Men igår fick jag hem lite, och mer väntar jag från gymvaruhuset som sponsrar mig nu inför lucia med div. kosttillskott! Så då får jag hem 1000 kapslar omega 3 och 5 burkar Multivitamin mm.

Gjorde en rejäl frukost med 2 wasasport mackor med lättost och skinka på, en djuptallrik lättfil och müsli + 6 stekta ägg i en äggröra, tre st omega 3 tabletter och en multivitamintablett!

Känns otroligt skönt då man inte fått nått jobb i sommar, att kunna slappna av lite mer och endast fokusera på det som komma skall!

Ett stort tack till gymvaruhuset för sitt engagemang och vilja att hjälpa de som brinner för sin sport!
Ett annat stort tack till min andra sponsor wnt/twinlab för deras engagemang och bjuder mig på tävlingslicensen och även skickar mig 7kg av deras triple protein till dietens start i början av oktober!

10 kommentarer:

  1. Vissa är lyckligt lottade :) kosttillskott är galet dyrt för oss studenter

    SvaraRadera
  2. Oja tell me about it!
    Det är det mitt bidrag gått till i 2 år xD!
    Men jag är väldigt glad och tacksam, känns otroligt skönt!

    SvaraRadera
  3. hehe kan tänka mig det :)
    Hittade nyss (efter många månaders läsning...) flikarna en bit upp på sidan. Fliken "Om mig och intresset" var väldigt inspirerande må jag säga, önskar att mina kompisar var lika förstående angående min låga alkoholförbrukning :/

    SvaraRadera
  4. Hahah men jag la upp dom flikarna i förrgår så det är lugnt mannen =D =D!

    Mmm jag är verkligen blessed med sådana kompisar måste jag hålla med om :)

    Men keep it up anyway!

    SvaraRadera
  5. Haha okey, kändes nästan pinsamt ifall jag skulle ha missat flikarna varje gång jag tittat in på bloggen :)

    Du lagar din egen mat kan jag tänka mig eller hur? Antar också att du har en ganska strikt kost. Har du gjort som jag, att du vandrar mellan ett antal olika maträtter som du redan vet kalorimängden i, istället för att behöva räkna om och om igen varje måltid?

    SvaraRadera
  6. haha nejdå :)

    Mja ibland ibland lagar mamma maten :)

    Jag har aldrig räknat kcal hittils, kollar bara på resultaten efter t.ex. en veckas diet osv :)

    Men det börjar väl bli dags med sånt också antar jag xD

    SvaraRadera
  7. Jasså! där blev jag lite förvånad :D

    Jag tror att om man ser till att sköta kosten någolunda bra så ger det hur bra resultat som helst. Även om du inte räknar kalorier har du säkert otroligt bra koll på vad din kropp svarar bäst på osv. Att räkna kalorier är lite överskattat.

    Jag har blivit helt inne i det här med att optimera ALLT kring träningen för att få så bra resultat som möjligt, ett intresse jag har :P

    SvaraRadera
  8. hahah mjaa!

    Jamen satan, under bulk äter jag det jag vet är proteinrikt och även har en massa kcal! Sen ser jag ju om jag börjar bli lite för fet, då ändrar jag bara lite på allt, med ett bättre mål mer per dag ist för bara slafs som köttfärs.

    På dieten ser jag efter varje vecka hur snabbt jag går ner.. Tror inte det gör mkt alls så länge man inte går en längre tid på för lite kcal osv :)

    SvaraRadera
  9. Aa precis, det där funkar ju hur bra som helst.

    Förresten, har länge undrat lite över den essentiella aminosyran glutamin. Den säljs ju ofta enskilt och väldigt många käkar den. Varför käkar man inte bara EAA där glutamin ingår? då följer ju även de andra aminosyrorna med på köpet liksom :)

    Hoppas du inte blir irriterad över alla frågor :)

    SvaraRadera
  10. EAA innehåller väl så lite glutamin per servering att den inte ger någon effekt som man annars vill ha av den som man får enskilt :)

    Samma med leucin som jag käkar vid sidan om, och bcaa också :)

    SvaraRadera