tisdag, juli 06, 2010

En heldag på gymmet!



Steg upp halvtidigt för att äta nått stadigt, hade tänkt att få i mig minst två mål innan träningspasset. Men den första måltiden som var 4 st mörkt bröd med köttfärsbiffar, tomat, sallad och lök på, pasta och en proteinshake var aldeles för stadigt för att jag skulle hinna med en till måltid.

Jag cyklade ner till gymmet kring 12.30 och började min första dag på det nya schemat, och det började med lätt pass ben och lätt pass rygg.

Körde på som en jävla tok på benen, körde igenom 4 övningar och minst 5 set på varje övning på ca 40 minuter, läste på ett Amerikanskt bodybuildingforum att man max ska vila 1 min helst under mellan varje set, så jag testade det så gott jag kunde!

Började med bensparken:
20kg x 15
20kg x 15
30kg x 14
40kg x 12
50kg x 10

Droppar ner till 20kg igen!

Samma vila mellan setten som mellan övningarna, vilket är nästan inget idag haha ;)

Andra övningen, lårcurl:
20kg x 20
30kg x 15
30kg x 12
40kg x 10
Droppar ner till 20 igen!

Utfallsteg med 25kgs hantlar:
20steg x 4set
Supersettar med raka marklyft mellan setten på utfallstegen!

Svetten rann, och det var inte bara för att det var riktigt varmt, utan just för att det var sjuukt jobbigt!

Sedan var det dags för rygg!

Latsdrag:
40kg x 20
50kg x 16
60kg x 14
70kg x 10
Droppar och håller längst ut på handtaget:
40kg x max x 2set

Latsdrag med smalt handtag:
40kg x 15
50kg x 13
60kg x 13
70kg x 10

Rodd med smalt handtag:
60kg x 15
70kg x 14
80kg x 14
90kg x 13

Efter denna övning testade jag en fjärde maskin, men jag fick inget mer tryck, var helt slut på energi, så det var dags att avsluta dagens pass och vara nöjd! =)

Anledningen till min rubrik på dagens inlägg, är just att jag varit på gymmet mycket idag, iaf 2 pass!
Dock var det andra passet inte mitt egna, utan jag hjälper en gammal vän att komma igång med träning.


Senast han tränat seriöst var när han var 8år och spelade fotboll, sedan dess har det mest varit dataspelande, så ALLT är helt från scratch!

Otroligt viktigt med låga vikter, höga reps, extrem koncentration, bra teknik och hjälp i allmänhet!

Stod vid honom under hela hans pass, från uppvärmningen, under passet och gick med honom på nedvarvningen efter passet!

Har gjort ett schema till honom också för de 3 första månaderna, och vi kör 2 gånger i veckan, halvkroppspass som är uppdelat i överkropp och nederkropp+mage!

Passet tog ungefär 45-50 minuter + 15 minuter gång och 5 minuter uppvärmning, detta ser jag som ett projekt, och jag tycker faktiskt det är ganska kul!

Dock eftersom kommer han nog kunna sköta sitt eget, och då har jag verkligen lyckats!

Gjort dagens lilla cardio också i form av 4 gånger cykling till och från gymmet och 15 minuters gång på bandet med mitt projekt haha, altså vän!

Önska oss lyckatill!
Hörs imorrn med ett HÅRT JÄVLA STENPASS med bröst, biceps och vader!

Hörs då!
OUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar