onsdag, juli 14, 2010

Lätt ben, lätt rygg & vader!

Just innan kortet låg jag på en 110kg, dock har jag ätit 2 gånger, tagit 2 proteinshakar, tränat och varit ute och gått i det fina vädret nån timma =)

Har inte lagt på mig så mkt fett och vatten sen jag ändrade maten, kanske lite men inte mkt alls! Det har givit mig lite mer ådror iaf, och det är ju alltid kul när man tränar! hehehe ;)

Idag har jag tränat som rubriken lyder, lätt ben och lätt rygg och det har gått väldigt snabbt och bra!

Började med benen naturligtvis och jag gjorde 10 minuters uppvärmning innan, eftersom jag hade en sjuk träningsvärk än från det tunga benpasset i söndags! Blev 5 minuter på cykeln och 5 minuter på stairmastern innan jag vågade mig på bensparken:

20kg x 15 x 2
30kg x 13 x 2
40kg x 12
50kg x 10

Lårcurl:
20kg x 20
30kg x 15 x 2
40kg x 10
40kg x 8
30kg x max
20kg x max

Utfallsteg supersettat med raka marklyft, 25kgs hantlar 20 steg/set och 60kg raka mark x maxreps x 3 set sammanlagt!

Kändes som att all luft var slut uppe på övervåningen, öppnade mer fönster och då vart det skönare och svalare.. DOCK väldigt varmt ändå!!

Detta "lätta" benpass gick på ca 30 minuter, och det var ETT TEMPO som hette duga!
"B" tyckte att det började likna som att jag har fått en riktig vinnarskalle och vilja att vinna, nått som verkligen krävs om man ska ta sig någonstans i denna värld!

Lätta ryggpasset gick ut på följande övningar:

Breda latsdrag:
40kg x 20
50kg x 15
60kg x 12
70kg x 10 dropp:
40kg väldigt brett x max x 2

Smala latsdrag:
40kg x 13
50kg x 13
60kg x 12
70kg x 10 så jäkla strikt jag bara kunde! INGET "FUSK" haha!

Smal rodd:
50kg x 15
60kg x 14
70kg x 13
80kg x 13
100kg x 10

Supersettar mellan ryggstretchövningen och vaderna!

Liggande vadpressar:
80kg x 13
120kg x 13
160kg x 13
200kg x 10 droppar:
160kg x max
120kg x max
80kg x max
40kg x max..........

Var redigt slut efter detta pass, men jag har motivationen 10/10 så jag är sååå taggad på ett till pass imorgon, som är bröst och biceps!

Var som sagt och gick nån timma i det fina vädret, fick mig lite bränna tror jag :)

Vart så glad då "stickan" frågade om mina vader växt, eftersom det såg ut som det, och ja, det har dem!! =D

Hörs imorrn då! BYE

2 kommentarer:

  1. Hej, första gången jag tittar in på din sida, trevlig! Jag blev nyfiken på ditt senaste inlägg där du skriver att du har ändrat kosten. På vilket sätt har du ändrat den? Vad åt du innan och hur mkt?... Hur funkade det? Vad äter du nu och hur mkt?... Hur funkar det nu?

    SvaraRadera
  2. Tjenare! Kul att du tittat in hit hos mig =)

    Ja men nu äter jag lite mer vanlig husmanskost, och innan var det hyffsad dietmat och en massa cardio så jag gick ner lite i bf% =)

    SvaraRadera