måndag, juli 26, 2010

Lite tankar och träningspasset!


Sitter just nu, snart 5 månader kvar till Lucia pokalen.. Nyanmäld till tävlingen är man också.. Och känner verkligen hur det pirrar.. REDAN!?

Det beror väl på flera anledningar.. Främst att jag själv har ett fruktansvärt högt mål, att vinna såklart, att jag inte har tillräckligt med pengar så jag måste fixa fram lite sponsring här och där av olika slag för att allt ska gå ihop..

Meningen var ju att man skulle få sig nått jobb i sommar, för att sedan ha pengar till tävlingen, vad som än hände! Men det kommer ordna sig, får ju bidrag från universitetet då jag börjar plugga osv, bara att göra mer offringar och så hör jag mig för till mitt team, wnt twinlab!

Kommer också fullt troligt bli fotad någon dag innan tävling, nere i gbg av samma fotograf som i tyskland! Det kommer bli RIPPADE bilder när det är som bäst ;)

Har så mycket roligt framför mig, så många funderingar, men är säker på att allt löser sig eftersom!

Idag tränade jag Ben och Bröst!

Benen matade jag på tungt, och brösten var lätt!

Har gått ner på 3 tunga övningar istället för 4a, då jag ändå är så sjukt trött på sista övningen!

Startar med liggande enbenspressar som vanligt:
40kg x 20
60kg x 18
80kg x 12
100kg x 9

Knäböj:
60kg x 20+
100kg x 15
140kg x 9 droppar:
100kg x 8
60kg x 12

Kände mig inte fullt så fokuserad som jag brukar under mina träningspass, börjar känna mig väldigt sliten, så det blir en hel vilovecka innan dieten startar i oktober!

Sista övningen sittande benpress i maskin:
120kg x 15
160kg x 12
200kg x 5 droppar
160kg x 5
120kg x 6
80kg x 10
40kg x 12 Helt retarderat slut i benen nu efter 2 dropsetövningar efter varandra!

Brösten körde jag endast en övning på och det vart hantelflyes som vanligt:
20kg x 25
25kg x 15+
30kg x 12
35kg x 10
40kg x 8

Lite stretch efter träningen och sedan var det att cykla hem igen, varva ner och äta lite senare!

Som sagt.. Jag tycker det pirrar inför tävligen redan.. Jag vet att jag skött allt väldigt bra sen förra tävlingen med en riktigt hård offseason, den lilla dieten jag gjorde i våras och nu när jag försöker bygga på mig det sista av kvalitativ muskelmassa innan the REAL diet starts..

Trots att man iaf har tävlat en gång tidigare, känns allt som på nytt igen..

Vila imorgon, sedan axlar och triceps + vader på onsdag!
Vi kanske hörs imorgon! MAT NU!
KEEP IT UP!
OUT

6 kommentarer:

  1. Vad är syftet med den lätta träningen när det gäller muskeltillväxt? Numera hör man ju att "hypertrofi", dvs muskeltillväxt gäller i repintervallet 5-12. Detta är säkert väldigt individuellt kan jag tänka mig. Klankar inte ner på ditt träningssätt, är bara nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Just nu har det mest varit för att köra lite annorlunda, lättare vikter, MYCKET högre tempo, mycket bättre utförande, vilket gör vikterna tyngre än vad de egentligen är :)

    Nejnej, jag förstår varför du undrar, och jag tror det är bäst att variera sig! :)

    SvaraRadera
  3. Allt kommer lösa sig och du kommer äga på LP, bara att köra på! Baaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  4. Ja tack jag vet.. Tagit mig lite i kragen och sökt mer sponsorer, gymvaruhuset är som alltid hjälpsamma och bjuder mig på fria FX produkter fram till tävling! =)

    SvaraRadera
  5. Fan va nice! Grattis, det e ju skitbra!

    SvaraRadera
  6. Oja det är verkligen skitbra vill jag lova!! =)

    SvaraRadera