söndag, augusti 08, 2010

Biceps, lätt ben och vader!



Mitt första pass där jag startar med biceps på MÅNGA år!
Tror många som läser tycker att det verkar lite dumt, eftersom man ska starta med de största muskelgrupperna.. Och ja.. Det kan jag hålla med om.. Men vill testa detta upplägg ett tag, eftersom lätt ben inte har den största prioriteten och jag behöver inte vara 110% fokuserad eftersom det inte är TUNGA vikter vi snackar om =)


Ett sjukt bra pass var det, med en 13 minuter gång på rullbandet innan jag började träna, benen blev jag tvungen att värma upp för att orka köra dem lite senare!


Såg insane ut i spegeln idag, eller det såg väl OK ut.. Tror typ att jag blir fetare på magen nu när jag äter mer, men mer rippad på överkroppen.. Det är någonting jag fått för mig i alla fall!


Biceps passet såg ut som vanligt!


Sittande bicepscurls:
20kg x 12
25kg x 10
30kg x 7 droppar:
15kg x max


Hammercurl mot bänk:
15kg x 12
18,5kg x 10
20kg x 8 droppar:
18,5kg x max


Sittande koncentrerade curls:
12,5kg x max x 4-5 set


För benen vart det 1 mindre övning än vad det brukar (hade fortfarande träningsvärk)


Benspark:
20kg x 15 x 2
30kg x 13 x 2
40kg x 10 x 2


Liggande lårcurl:
20kg x 18 x 2
30kg x 13 x 2
40kg x 10 x 2


Utfallsteg:
25kgs hantlar x 20 steg x 3 set.. Hade fruktansvärt ont i baksida lår efter denna, fick stretcha som få och sedan var det dags för vader!


Liggande vadpressar:
Struntade i att dropsetta idag eftersom ingen var där som kunde hjälpa så jag gick upp 1 extra set i vikt!


80kg x 15
120kg x 14
160kg x 13
200kg x 12
240kg x 9


Sedan var det dags att traska hem i det UTOMORDENTLIGT varma och kvava klimatet vi har här i Umeå!
20 grader och svetten ba rinner.. 


Nu blire dusch och sedan vara med polare! HÖRS IMORRN MED BRÖST OCH TRAPS!!!
OUT!

3 kommentarer:

  1. GO HARD OR GO HOME!

    SvaraRadera
  2. Ben av betydligt större volymmässigt än biceps så det låter inte dumt på något vis om du vill börja med ben :)

    Nu när du prioriterar biceps låter det däremot smart att börja med det ;)

    SvaraRadera
  3. Till Micke:
    Det har du väldigt rätt i.. Skulle haft mig en sådan "Animal" tröjja från Universal!

    Till Anton:
    Exakt! Egentligen behöver jag ju inte prioritera Biceps, men jag vill inte överträna benen heller ;)

    SvaraRadera