måndag, augusti 09, 2010

Jobbigt men grymt bröst/trapspass!


Känner att jag inte riktigt fick i mig tillräckligt med käk innan passet.. Vaknade sent (12.00) och var inte snabbast på att göra i ordning käk.. Kände mig inte ens hungrig! Men runt 13.00 hade jag fått i mig 6 stekta ägg i en röra iaf.

Efter 1,5 timma till runt 14.30 tog jag och värmde pasta och köttfärsås och tog mig 2 wasasport mackor + en proteinshake. Efter det drog jag ner med Tina på gymmet kring 15 tiden, dock hade jag och Cenny tänkt att träna runt 15.30 egentligen så jag var där i GOD tid! 

Cenny smsade och sa att han skulle bli lite sen, först 15 min sen, sedan runt 16.00 skulle han vara där.. Men det vart ungefär 16.15 han kom in på gymmet iaf.. Dock gjorde inte detta mig någonting så snäll och förstående som jag är =)

Passet får en 9/10.. Jag var stark och kände mig stark.. Men inga lurar i öronen ger mig sämre fokus och kände mig inte riktigt lika taggad som jag brukar.. Men hyffsat stark var jag ändå!

Lutande hantelpressar:
30kg x 15
35kg x 14
40kg x 13
45kg x 10
50kg x 8

Raka hantelpressar:
35kg x 14
40kg x 10
45kg x 7
40kg x 10

Lutande bänkpress: (Var riktigt trött här efter hantelpressarna)
60kg x 10 riktigt strikta reps:
80kg x 10 snabba reps
100kg x 4 droppar
80kg x 1
60kg x 6
20kg (stången) typ 20 (10 jättestrikta sedan 10 snabba)

Hantelflyes:
25kg x max x 4

Cableflyes:
20kg x max x 4

För traps:

Hantelshrugs:
35kg x 25 x 4

Stångshrugs:
60kg x 25 x 4

Stretching några minuter sedan gå hem igen!
Nu ska jag ta i mig käk, och sedan blir det en lugnt och slapp kväll med käk och vila!

Imorgon kommer en skön vilodag igen, sedan på onsdag TUNGT ryggpass!!
Hörs då!
OUT!

4 kommentarer:

  1. Vilodagar är aldrig sköna :/ Man blir så sysslolös och går bara omkring och tänker på morgondagens pass :)

    Det där lät tragiskt...

    SvaraRadera
  2. Haha jag förstår precis vad du menar mannen.. Men att få gå omkring och vänta, äta upp sig endast för att tagga till för nästa pass dagen efter.. Känns så jäkla bra för kroppen!

    Dock kanske inte psyket ;)

    SvaraRadera
  3. Tjenare David, till att börja med har du en grym blogg. Läser den varje dag för att få upp motivationen till max! :)

    Har du några tips på form eller övning för att maximera bredden på ryggen? Vill jobba på den lite!

    SvaraRadera
  4. Tjenare David!
    Tack ska du ha kul att du gillar bloggen! =)

    För att maximera bredden på ryggen är latsdrag där du känner att du stretchar och drar ihop skulderbladen det bästa. Eller Chins om du kan göra dem förstås! Med dom två övningarna och bra teknik (absolut inte för tungt) så fixar du bredden! =)

    SvaraRadera