tisdag, augusti 24, 2010

Biceps och lätt ben



Igår tränade jag för första gången till USM stängde, så jag var på väg hem från gymmet kring 21.30.
Träffade Jörgen på gymmet och det var längesedan vi tränade med varandra nu, det gick väldigt bra för oss båda och vi hade ett väldigt bra tempo i träningen!

Jag ger mitt pass 9/10 i betyg, bra fokus, tempo och vikter. Men det hade inte riktigt det där lilla extra, trots att jag gärna vill träna idag fast jag har vila. Dock är det under vila man bygger, så jag tar vilodagen idag och väntar på ett hårt bröstpass till imorgon istället.

Börjar som sagt med biceps och sittande curls:
10kgs hantlarna som uppvärmning tills det känns bra.
20kg x 12
25kg x 10
30kg x 7 droppar och kör stående curls:
15kg x max
12,5kg x max

Hammercurls mot bänk:
15kg x 12
18,5kg x 10
20kg x 8 droppar till stående hammers:
15kg x max

Sedan körde jag koncentrationscurls sittande (enarms)
12,5kg x max x 4 (varannan arm efter varandra)
Sedan bara för skojjs skull körde jag ett maxset med cablecurls, 45kg x max

För benen var det inga konstigheter, och jag har jävligt bra med träningsvärk både för quads, hams och glutes + Biceps naturligtvis!

Benspark:
20kg x 15+ x 2
30kg x 15
30kgx 14
40kg x 12
50kg x 10+

Liggande lårcurl:
20kg x 25
30kg x 15
40kg x 10 droppar:
30kg x max
20kg x max

Direkt till utfallsstegen eftersom gymmet snart skulle stänga!
25kgs hantlarna som vanligt, 20steg per set x 3 sedan hann jag inte ens med att stretcha så direkt ut från gymmet och snackade ett tag med jörgen om framtiden nu för hans offseason och min SEASON haha.

Sedan hem på cykeln, i med glutamin och protein och lite senare käk!

Imorgon har jag som sagt bröst/nacke, känner mig riktigt taggad så det kommer säkert gå grymt!
Hörs imorrn!
OUT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar