tisdag, augusti 03, 2010

InSaNe ryggpass!!!



Kan inget annat än att säga att jag är på G och in i en formtopp när det kommer till träningen!
Vill bara döda mig så att jag knappt kan använda den muskelgrupp jag kört dagen efter.. Och ja.. Gårdagens bröstpass gjorde detta, och imorgon kommer det nog vara likadant för min rygg!!

Vart 5 minuters roddmaskin som uppvärmning för hela överkroppen, eftersom jag hade träningsvärk i allt utom magen från gårdagens bröst och trapspass!

Efter uppvärmningen var det direkt in på chins.. Som jag är sååå bra på .. Eller var det kanske tvärtom? Aja huvudsaken att jag gör mitt yttersta!

Chins:
10reps
10reps
8reps
8reps
5reps... =]

Stångrodd:
60kg x 20+
80kg x 18
100kg x 15
120kg x 13 droppar:
100kg x max
60kg x max

Kände mig dock gaaalet stark i rodden, dock har jag alltid varit ganska stark i den ifos :)

Latsdrag brett:
40kg x max
50kg x max
60kg x max
70kg x max, eftersom jag redan var trött från chins, vart det aldrig mer än 15 reps så.. ah :)

Latsdrag smalt:
40kg x max
50kg x max
60kg x max
70kg x max, samma sak här.. Hamnade på runt 15-8 reps, tänkte inte så mkt, bara körde på!

Rodd i maskin:
50kg x 15
60kg x 13
70kg x 12
80kg x 10 Här var jag helt otroligt slut i övre delen av ryggen, så nu var det dags för några set marklyft!

Marklyft:
60kg x 15
80kg x 14
100kg x 14
Stannade på 100 körde 2 set till, sen orkade inte armarna med nå mer!

Vader:
Liggande vadpressar som vanligt:
80kg x 14
120kg x 13
160kg x 13
200kg x 12 droppar:
160kg x 6-7
120kg x 6-7
80kg x 6
40kg x 12

Det kändes till och med jobbigt att gå hem efter detta pass.. I med proteindrinken och återhämta sig lite med stretching innan jag började gå!

Imorgon kommer en skön vila till pass, mkt mat och laddning inför Ben och Vader på torsdag!!

Sjukt roligt litet klipp =D

Ser om jag skriver nått imorgon, annars hörs vi på torsdag!
OUT!

12 kommentarer:

  1. "Kände mig dock gaaalet stark i rodden"
    Aa då kände du rätt kan jag lova :o

    Är många reps i marklyft något du tycker funkar bra? Tänker bara att många har en tendens att tappa hållningen i ryggen lite när mjölksyran kommer krypandes :)

    SvaraRadera
  2. Hahah ja jag duger i den faktiskt, annars är rygg en svag muskelgrupp för mig tyvärr! Beror säkert mkt på att jag har så starka armar osv, och det då var svårare att komma in och få tekniken att ta på lats ist för underarmar och armar :)

    Njae jag gör väl max 20 reps, ibland när jag är sugen på den övningen kan jag göra så låga som 1-2 reps för att maxa också :) Beror på vilket humör jag är på, men marklyft är inte nått jag tycker är roligt =/ Typ den enda tråkiga övningen faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Det är väl den tidiga discoträningen som satt sina spår :)

    Mm marklyft är ingen hit för mig heller.. och man måste kämpa jäkligt hårt och länge för att utveckla en fin och fyllig muskulatur i nedre delen av ryggen, så det är inget man kan skippa heller!

    Nu när du tog upp tråkiga övningar; KNÄBÖJ! fyy vad man har ångest inför dom passen. Jag tänjde ut korsbandet i ett knä i vintras så jag matar på med rehab för tillfället = ingen knäböj ;)

    SvaraRadera
  4. Oja det kan jag verkligen hålla med om!

    Hahah jag gillar knäböj, men dom känns lite farliga när man kör själv =/ Därför är dom jävligt kul när man har passare och köra hårt och tagga till! :)

    Tycker synd om dig med rehab utan knäböj, eftersom jag själv anser att dom är verkligen den bästa massbyggaren för ben :)

    SvaraRadera
  5. joo det är verkligen en grym övning, helt klart.

    Jag kan inte träna ben alls för tillfället så jag kommer nog vara jäkligt taggad när knäet väl är som det ska :)

    SvaraRadera
  6. Oja =)

    Okej synd, tur att man snabbt kommer upp i dem om man tränat dem innan =)

    Keep it up!

    SvaraRadera
  7. Hallå! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs samtliga bloggar relaterade till hälsa. Däribland ämnen såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din sajt passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera
  8. hej en liten fråga bara.. när du kör en övning börjar du alltid med en lättare vikt och ökar för varje set? brukar du aldrig tex köra 4*10 på samma vikt? och när du kör sådär när du ökar vikt för varje set, kör du varje set tills du inte orkar mer då eller?

    SvaraRadera
  9. Ja som du ser på statsen jag tar upp efter varje pass ser du att jag börjar lätt och ökar varje set :)

    Jag kör oftast så jag inte orkar några mer reps varje set ja :) Tar ut mig helt! Men då jag skriver max ist för hur många reps jag gör, gör jag det bara för att jag inte tänkte på hur många jag gjorde!

    SvaraRadera
  10. Att börja lätt och sedan öka är betydligt bättre än att redan första settet maxxa ut sig helt på en tia. Det förbereder även nervsystemet inför de tyngre vikterna vilket ger bättre resultat i slutändan.

    Självklart är det också mycket bättre ur skadesynpunkt

    SvaraRadera
  11. Men om man gör så här da: första setet 100 kg 12 reps andra setet 90 kg 12 reps osv. vad tycker ni om det? jag känner att man känner så jävligt mycket mer tryck på det viset

    SvaraRadera