söndag, oktober 24, 2010

Bröst och Traps på schemat + Ny frågeställning till HÖGER!



Hallå mina vänner!

Idag tränade jag Bröst och Traps och jag var på gymmet precis så jag skulle hinna med passet!
Kom på att jag hade min cykel lämnad på gymmet sedan igår, så jag fick lov att gå, och detta gjorde jag när klockan var 18.35 och gymmet stänger 20.00 på söndagar!

Kom upp och började värma prick 19.00 så det var full fart från början till slut.

När jag kom hem från cardion åt jag direkt 4ägg med gulor och 1ägg fast bara med vitan (med åt så menar jag drack) sedan snabbt i med ris och kyckling + proteinshake och glutamin. Efter en 2 timmar ungefär tog jag mig 5 äggvitor igen och duschade en snabbis, för att sedan käka ris och kyckling igen + en proteindrink. Väntade ett tag så att magen fått vila lite, sedan i med koffein, maltodextrin, EAA, Leucin och iväg till gymmet.

Har med mig samma häxbrygd även under passet, och det funkar väldigt bra, behåller trycket uppe och jag inbillar mig att jag inte går lika katabol som om jag hade varit utan drycken :)

Övningarna på bröst idag var:
Lutande hantelpress, 6set
Rak hantelpress, 6set
Liggande hantelflyes, 5set
Lutande bänkpress, 4 set
Flyes i cablecrossen som avslutande, 4set

Sedan körde jag två övningar för trapsen,
Hantelshruggs, 3set
Stångshruggs, 3 set

Sedan kom g4s vakten och började släcka ner alla lampor och då behövs det inte mer än ett "Musclehead" för att förstå att nu är det dags att cykla hem hehe :)

Imorgon har jag Rygg och Vader på schemat, också ett favorit pass av alla jag har,
Kom in å kika då vetja,
KÖR HÅRT,
BAAM!

5 kommentarer:

  1. Det kanske känns som en dum fråga, men jag lyckas inte ta tag i min kost. Jag letar runt och läser men jag blir tillslut bara less och förvirrad. Så jag tänkte höra med dig om du kunde ge några tips på hur en bra kost-plan ser ut, jag är ute efter något som får en att tappa fett samtidigt som man samtidigt kan bygga lite muskler(Om det ens är möjligt att kombinera detta). Av resultatet att döma så verkar du kunna din sak. :)

    Mvh/
    Tobias

    SvaraRadera
  2. Nu går det undan! hinner knappt med att läsa hehe. Grymt kul med bilder också!

    Kommer lätt att ta ett pass på USM nästa gång jag är i umeå. Det blir att läsa här på bloggen och försöka tajma in när du är där :)

    SvaraRadera
  3. Fan va grym du är David! Kämpa på!

    SvaraRadera
  4. Tjena Tobias,
    Kan förstå att det känns drygt med att läsa hit och dit om hur mkt kcal du får i dig och du behöver etcetc.. Det tycker jag med!

    Det viktigaste enligt mig när man vill gå ner i fett är att hålla proteinet högt! Just nu håller jag runt 400g protein per dag (runt 300 från endast mat) vilket nästan ger mig 4 gram protein av min kroppsvikt.

    Äter oftast äggvitor och kyckling för att få i mig protein via mat, men också finare kött och fettsnål fisk som t.ex. torsk.

    Tar ganska lite ris på tallriken, ca 5-6 matskedar, 4 gånger per dag.

    Sedan tar jag i mig omega 3 och linfröolja som extra fettintag!

    Detta är dock för mig som väger över 100kg.

    SvaraRadera
  5. Tjena Anton, ja lätt, låter som en skön idé! Hoppas du kommer inom 7 veckor så du får se mig i bra form! :)

    Tack Niclas! :)

    SvaraRadera