lördag, oktober 30, 2010

Gårdagens pass och idag!


Först och främst vill jag säga att jag har haft två väldigt KÖTTIGA dagar igår och idag haha.. Har nästan ätit 2kg rostbiff, kul och gott istället för bara kyckling! ;)

Ska börja äta mer fisk nästa vecka, minst 2 gånger per dag, resten får vara kyckling utom vissa dagar då jag kan kötta på med just kött =) Formen förbättras dag för dag, inte så att jag ser skillnad från dag till dag, men varje vecka märker jag skillnad i alla fall. Vikten är nere på 104,5 kg morgon, så det ska bli intressant att se hur mkt jag kommer väga på tävlingen.

Folk ber om träningsfilmer, och jag lovar att dom kommer nu när jag kommer få tillgång till en ganska bra videokamera! Troligen redan nästa vecka börjar jag filma =)

Passet igår var ju som sagt axlar och triceps, han tyvärr inte med vaderna, men dom fick sig en omgång på dagens pass istället!

Axelpasset såg ut som följande:
Sittande axelpressar i smith x 6set
Hantelflyes för baksida axlar x 5 set
Sittande hantelflyes åt sidan x 5 set
Baksida axeldrag i cablecross x 9 set (3 dropset)

Triceps:
repdrag i cablecross x 3set
kickbacks med lätt hantel x 2set
Z-stångs skullcrushers blandat med smala bänkpressar (skiftade under utförande): 7set
Pushdowns i cablecross x 5set
ytterligare kickbacks x 3 set

Och idag har jag nästan bara tränat.
Börjar känna mig mer och mer sliten och trött, så jag snoozade på alarmet från 10.00 till 11.00 sedan tvingade jag mig upp ur sängen. I med EAA och Leucin, tar en klunk rapsolja och 3st omega 3 tabs och sedan iväg till gymmet. Tar med mig samma dryck på gymmet också!

Blir ca 40 minuter cardio och sedan lite utfallsteg och benlyft innan jag cyklade hem.

Kommer hem kring 12.30 och käkar 5ägg med 4 gulor + Trippleprotein shake med lite extra glutamin.

Medans jag smälter det jag fått i mig börjar jag steka 2 saftiga rostbiffar och koka upp pasta, runt halv 2 får jag i mig dem. Tar och duschar och slappnar av ett tag innan jag sedan häver i mig Pumped tabs och EAA, Leucin och maltodextrin och sedan iväg till gymmet igen.

Var Biceps, lätt ben och vader på dagens pass, sjukt bra fokus idag!

Biceps:
Sittande bicepscurl x 3 + 1 stående
Hammercurl med stång x 6set
21an x 3 och sedan lite pumpning med 12,5kgs hantlarna tills armarna höll på spricka!

I med EAA, Leucin och malto drycken och sedan var det dags för benen!

Benspark x 6set
Lårcurl x 6 set
Utfallsteg x 2set och jag körde vader mellan vissa set under benpasset.
Dock vart det sittande vadpressar som sista övning.

1 kommentar:

  1. tycker dina scheman är väldigt sköna,
    därför skulle ja uppskatta ifall du också berättade antal reps, så man kan testa köra likadant :)

    SvaraRadera