lördag, november 27, 2010

2 weeks out baby!

Idag är det inte mindre än 2 veckor innan jag redan stått på scenen och kanske till och med i finalen om jag gör gott ifrån mig! =)

Jag börjar med att salta upp mig idag, för att få i mig natrium och dricka en massa vatten, inför vattentömningen.
Det ska bli intressant som få att se hur det kommer se ut när man stryper vattnet 2 dagar innan och börjar ladda upp med kolisarna.. Hoppas verkligen att jag kommer reagera bra på denna metod och sväller upp och får grymt tryck under förbedömningen!

Hoppas många som läser har möjlighet att ta sig dit och se, och i alla fall träffa mig under själva mässan =)

Ska bli kul att få se Mr. Olympia, Jay Cutler, Toney Freeman, Dennis James och det skulle tydligen vara nått till proffs som ännu inte har meddelats om vem det ska vara.

Har ni tid och pengar, snälla dra till Fitnessfestivalen 2010, 30 års jubileum och det tros bli den största hittils, både i antal tävlande och besökare :) Tror det var kring 13.000 som registrerats förra året som hade besökt mässan, lets make it 15000! =)

Har endast kardio idag, körde på brösten hårt som få igår och testade den välberömda prestationsökaren Jack3d. Dock hade jag inte tom mage, hade ätit 1 tim innan, tog 1,5 skopa ca. 7-8 gram av den, och nog fan kändes den perfekt alltid! =) Så kanske 1 skopa är perfekt om man ätit perfekt och väntat ca 2. timmar innan intag =)

Införskaffade mig ett par nya träningsskor idag också, fick ett presentkort av mamma på intersport, och jag har inte bytt träningskor på 5 år, så mina andra var riktigt slitna som ni kan tänka er.. Plasten bak i hälen på dem var framme och var inte så sköna att gå med!

Hade först tänkt mig ganska dyra skor, dock har jag absolut inga pengar mer än till det allra nödvändigaste plus 300kr på presentkortet. Kommer då in och börjar leta billigaste paret, 400kr, ja det var ok tänkte jag, och de var dessutom nedsatta till 350, TAGET =) (ingen materiallirare här inte) ;)

Satt fint, men som ni förstår med nya skor, så får man alltid lite skavsår i början, bara att trycka på plåster nu sista biten ;)

Imorgon tränar jag rygg och vader, vi hörs då! =) Nu kör vi sista biten mina vänner!
LETS GÅ! =)

4 kommentarer:

  1. Fan att man bor så långt ifrån gbg och kostar så mkt att ta sig dit :/ skulle varit roligt åh träffa dig där!

    SvaraRadera
  2. Japp jag håller med, hade det inte varit för att man kunnat spara ihop pengar en längre tid och sponsorer som hjälpt med tillskott, skulle jag inte ha råd att tävla =/

    Större tävlingar och evenemang borde man ha där det är bäst infrastruktur, alltså sthlm! Alla vägar går ju dit och det är billigast för dom flesta att ta sig dit också!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att man stöter på dig där då!

    SvaraRadera
  4. Ahrå verkligen, synd att man inte har en a-sponsor där man kan glänsa i montern så folk vet vart man är mest av tiden =)

    SvaraRadera