fredag, november 05, 2010

Axlar Triceps!






Tjabba tjena hallå,
Gick upp tidigt idag, körde en tidig cardio och även ett tidigt pass.
Detta för att jag lättare ska kunna strypa käket kring 20.00-21.00, istället för att äta i princip tills jag går och lägger mig.

Cardion var skön, börjar kännas att man har förbrukat mer än halva deffen, så man går mest på bandet, blundar och lyssnar på musik. Det är skönt, man går nästan i trans på nått sätt!

Efter cardion stack jag hem och drog i mig 6st ägg och en proteindrink, väntade nån timma och sedan en stor port. kyckling och ris, tog en dos pumped tabs, och just innan jag stack iväg till träningen tog jag en EAA, Leucin och Maltodextrin shake.

Träningen gick bra, inte så snabbt tempo som jag brukar, men inte allt för segt heller. Fick ruskigt bra tryck i axlarna och triceps och det är då det är som roligast att träna!

Axelpasset var väldigt basic:
Uppvärmning av hela axelmuskulaturen, bakre, mitten och främre, i ca 5 min.
Pressar i smithmaskin: 5set
Framåtlutande hantellyft: 6set
Sittande hantellyft åt sidan: 6set
Drag i cablecross för bakre: 3x3dropset

Triceps:
Eftersom jag verkligen inte vill skada mina armbågar som jag tycker känns väldigt ostabila just nu under diet, och även ibland under bulk så är det väldigt försiktiga övningar där jag inte känner nått obehag.
Uppvärmning 3 set pushdowns med rep,
Scullcrushers med inslag av smal bänk (när jag inte orkar mer scull) 6set
Pushdowns med böjt stånghandtag, 7set
Superset mellan båda armarna med kickbacks x 4set

Gick ner på gångbandet i 15 minuter efter jag tagit prottedrinken, lite stretch och sedan var det bara att cykla hem!

Ikväll blir det endast lugnt, ska dock se brorsans match TSK-Asplöven, blir en ruggigt hård match för Teg, men eftersom man gjorde en hjälteinsats borta och endast förlorade med 5-4 så har man i alla fall lite att säga till om ikväll!

Inget hört från förbundet idag, kommer kanske i helgen eller på måndag. Men det lät ju positivt, så jag tror inte det ska vara någon fara :)

Imorgon vilar jag, dock blire cardio, och en jävla skön ätardag, lite fettchock för kroppen har jag bestämt mig för! Hoppas ni kör på hårt, så hörs vi imorrn!

OUT

6 kommentarer:

  1. Ryggen är det då inget fel på hehe :)

    SvaraRadera
  2. Lite längd vikt & mått??

    Jag tänker köra LP junior nästa år så är nyfiken =)

    SvaraRadera
  3. 189cm, 103-104kg morgon, runt 47cm armar, 72cm lår, 45cm vader, 80cm midja. =)

    SvaraRadera
  4. Kommer bli kul att se dig!
    Får väl se om jag kommer i närheten av dina mått hehe

    SvaraRadera
  5. hur lång var du då du började gymma och hur mkt har du växt sen dess=)? Oroar mig lite över denhär längfrågan angående gym

    SvaraRadera