fredag, november 05, 2010

Ben och vader! Bju på en bild på de utpumpade stockarna..


Hallå mina vänner!
Har både glada, tråkiga men också hoppfyllda saker att ta upp.

Idag fick jag ett mail på FB av en gympolare som berättade att han hört att någon på Luciapokalens sida för anmälda, tagit upp att jag tävlat i USA och att detta ska vara förbjudet när jag inte hört med SKKF om detta skulle vara OK eller inte. Hur denna person fått reda på detta borde vara att denne tittat på förra årets anmälningar för tävlingslicens, och tittat upp om mitt namn står där och sedan sett att det inte gör det och går in på Luciapokalens hemsida för att SKRIVA detta..(Jag tycker att det är så fruktansvärt uppenbart vad han försöker göra att det är pinsamt att han försöker få det att låta som "Undrar om man bortser från denna regel eftersom jag kanske ska göra samma sak, eller nått i den stilen..)

Länk till sidan där allt står, (LÄNGST NER PÅ SIDAN).
http://www.luciapokalen.nu/anmalda/
Uppenbart eller bara tillfällighet?

För det första har jag aldrig tävlat i Sverige eller stått skriven som medlem i SKKF, för det andra visste jag inte om denna regel, för det tredje var allt så kort varsel mellan att jag ens bestämde mig att tävla att jag inte hunnit kolla upp regler eller ej.

Jag tog dock direkt kontakt med SKKF för att höra hur de kommer besluta om detta, jag menar, jag var ung, visste inte bättre och litade på att min coach i USA skulle fixa allt (vilket han också gjorde) nästan. Jag har förklarat exakt hur fallet är, och det verkade väldigt positivt i ordförandets mail tillbaka till mig senare ikväll.

Det viktiga är att jag nu fått lära mig hur det fungerar, och jag kommer aldrig göra detta "fel" igen.. Dock tycker jag att det spelar mindre roll om man aldrig varit medlem i SKKF tidigare, att man aldrig tävlat i Sverige innan eller att folk ens vetat vem jag var innan jag skulle iväg till Amerika. (hade inte ens tankar på att börja tävla innan detta)

Tränade i alla fall Ben och Vader idag, kände mig nästan sömnig innan passet, trodde det skulle gå riktigt dåligt, tills jag då fick detta mail på facebook och jag fick adrenalin i ådrorna haha.

Passet gick riktigt bra, testade en ny övning där jag kör en slags frontsquat fast jag håller stången med händerna framför mitt bröst. Fungerade as bra och fick bra balans direkt.

Ben:
Knäböj x 5set
Frontsquat x 5set
Liggande benpressar x 7set
Utfall i smith x 3 set

Vader:
Stående vadpressar i hacklift x 3 set
Sittande i maskin x 5set

Lite gång uppförs innan jag avslutade med rejäl stretch,
klockan hann bli alldeles för sent, så nu sket sig "äta klart innan 20.00 varje dag", får göra ett undantag..!

Hoppas allt ordnar sig och att förbundet testar detta fall så snabbt som möjligt, så jag hinner avboka allt som kostar en förmögenhet som gäller resan och boende!

Håll tummarna mina vänner, det får fan inte sluta på DETTA VIS!

MVH
David

8 kommentarer:

  1. Jag tror på dig, bara nån som är rädd! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Haha ja, är väl för att denne följt bloggen och ser formen på dig! ;)

    Håller alla tummar jag kan, klart att det löser sig!

    SvaraRadera
  3. haha aha okej :)
    Japp, annars blir jag smått less minst sagt!

    SvaraRadera
  4. Läste också hans inlägg, trodde dock inte att hans pinsamma försök skulle leda till något. Såklart du ska få tävla, du kommer ju vinna! ;)

    SvaraRadera
  5. Tack mannen för ditt stöd, har inte hört nått än dock men jag är också väldigt positiv till att få fullfölja denna deff =)

    SvaraRadera
  6. Haha, hittade din blogg via hans frågor/kommentarer där, så positivt för mig iaf, annars hade jag inte hittat hit :) Men ja, det var rätt uppenbart vad han var ute efter, tönt. Bra blogg! I'll be back :)

    SvaraRadera
  7. Du vinner Lätt !!!!!! =)

    SvaraRadera