tisdag, november 09, 2010

Back to basics.



Hallå mina vänner,

Har inte bloggat nu på några dagar, börjar verkligen bli mer och mer utmattad från dieten och den hårda träningen. Jag tycker jag har kommit ifrån vad min träning egentligen handlar om.. Och det handlar om att vara rolig i förstahand! Har tänkt för mkt på att jag MÅSTE vinna, jag MÅSTE hålla koll på formen varje dag, kolla på vikt osv.

Detta gjorde jag inte förra året, förra året hade jag mer hjärta under dieten, det var roligare, det gick bättre att bli deffad!

Oj vad många som säkert tycker att jag snackar i nattmössan när jag säger att jag ska gå tillbaka till mitt ursprung, MINDRE än 5 veckor ut från tävling.. MEN det handlar om att det ska vara roligt, inte att det ska vara mer pina än vad det är att bara gå på diet och sköta kosten.

Nu kommer jag såklart inte ändra så mkt på kosten, den är A och O och jag har inget emot att äta nyttigt och proteinrikt, men det är cardion som jag kommer ändra lite på.

Cardion är nog det de flesta kroppsbyggare tycker är tråkigast, för innerst inne handlar det ju om att hålla i hantlar och pumpa. Därför börjar jag (från och med idag) med att träna, dock väldigt lätt, men intensivt och högt tempo med lite enklare övning, som en DEL av min cardio.

Idag började jag med 4-5 intensiva set utfallsteg med lätta hantlar, samma sak med vadpressar, lätt och runt 4-5set, Mage och korsrygg dessutom.

Efter detta gick jag ner på gångbandet och gick i endast 20 minuter på full lutning, och 5 minuter rodd eftersom det också är nått nytt och jag kände för det :)

Eftersom det redan nu känns roligare med cardio och träna, hoppas jag och tror att det kommer synas på de sista resultaten innan träningen. Det kanske blir en fet flopp, men då har jag haft det roligare, och det är därför jag gör detta! (Kolla bloggens "slogan" =)

Hoppas ni alla har en underbar Tisdag, för det har jag haft, och kommer fortsätta ha.

Tyvärr har jag inte fått något svar från SKKF om jag ens får tävla, men det känns faktiskt inte lika hemskt längre, jag gör det ju för att jag älskar det, INGET annat =)

Har ju vila idag, men imorgon tränar jag ryggen, kör hårt ni andra!! =)
OUT!

15 kommentarer:

  1. helt rätt. Träna gör man för att man själv gillar det, och då är det dumt att glida ur den banan :)

    Ser bra ut du! massiv rygg, och benen går fan inte att klaga på haha ;)

    SvaraRadera
  2. aah verkligen, kändes verkligen rätt idag =)

    haha benen är också ok, ryggen ska bli bredare, brösten större, och vaderna =)

    SvaraRadera
  3. nej allt ska bli större! det finns inga gränser :)

    SvaraRadera
  4. Ja naturligtvis, menade förstås att jag skulle satsa på att få upp de 3 muskelgrupperna för att förbättra min symetri =)

    SvaraRadera
  5. jo jag förstod det hehe =)

    SvaraRadera
  6. Helt rätt tänkt! Ingen idé att bränna ut sig på diet så, tänk långsiktigt! Det är då det blir som bäst! Du kommer göra grymt bra ifrån dig hur du än gör, det är jag övertygad om. :)

    Formen ser fin ut, undrade bara lite om när du kör ryggposerna. Är det inte bättre att vinkla ut högerbenet lite? För att få till X-formen bättre, och lite bättre kläm på glutes?

    SvaraRadera
  7. Tack, skönt att höra andra som också tycker att det kanske inte är helt fel!

    Jo det är det säkert, får kolla upp det! Tycker bara att det är väldigt enkelt att hålla balansen sådär, men får testa det andra sättet =)

    SvaraRadera
  8. Eller iaf bredda lite med höger. Tycker det gör en del för helhetsintrycket, men du borde nog kolla upp det med någon lite mer insatt också! :)

    SvaraRadera
  9. ahh men jag förstår ju vad du menar, och alla kan nog se att mitt högerlår inte får ut sin potential i denna pose annars xD

    SvaraRadera
  10. Jag gav en OK på denna.
    Tycker du har en grym kropp! och kalas ben.
    Allt ser i mina ögon "nästan" helt perfekt ut.
    Det saknas dock en grej.
    Vader. Vader..vader..;)

    SvaraRadera
  11. Jag håller med dig, vaderna, bröst och rygg är prio 1, och om jag fick välja en sak, är det vaderna! =)

    SvaraRadera
  12. Grymt! Även om kanske inte allt är ifatt så syns det att du arbetat med vaderna, bröst och rygg :) Härligt! Men som dem säger, Rom byggdes inte på en dag..

    SvaraRadera
  13. Tack ska du ha, skönt att höra att det går åt rätt håll :) Nope, det gjorde ju inte det, så det är några år tills man är Rom :) haah

    SvaraRadera
  14. Hej David,
    Fan du tog det helt rätt med vader. Du kan det här med träning 1000ggr bättre än mig, jag är värsta lekmannen på området. Men i mina ögon om du fick lite bredd på dem så får du en riktigt komplett fysik. Ska sluta tjöta om det. Blev bara lite glad och höra att de var något du hade prio på.

    Kör så det ryker!

    SvaraRadera
  15. haha det är bra mannen, sista veckorna nu! =)

    SvaraRadera