torsdag, november 11, 2010

Första riktigt kassa dagen av mig!.. X-(


Tjena!

Idag har jag skött mig riktigt kasst, har riktigt dåligt samvete.. Men det är inget att göra åt, bara stoppa i sig det käket man ska ha haft i sig och sedan glömma och gå vidare..

Det jag snackar om är alltså min kost jag inte skött till 100% idag.. Inte så att jag ätit onyttigt, men jag har varit seg på att få i mig allt i rätt tid.

Sov i och för sig ut till 10.30, men gick inte upp förrän 11.00. Tog i mig en stor klunk rapsolja och min morgondrink med EAA, Leucin och lite glutamin + en multivitamintablett.

Tog mig till gymmet runt 12.00, var så seglivad idag, gick till gymmet, körde min nya roliga cardio i form av några set utfall med lätt hantlar, lite vadpressar lätt och mage + korsrygg.

På vägen hem tog jag en omväg till Budo&Fitness butiken här i stan, för att jag hade hört talas om att "Jocke" ägaren hade nått på tungan och ville ta detta med mig. Fick med mig hem lite saker av honom och ska även få testa pumpprodukten "Jack3d" som sägs vara så bra, dock kommer den inte in förrän nästa veckas slut.

Kom hem lite senare med andra ord, än vad som var tänkt, så var utsvulten, hällde ner 6ägg (2gulor), proteinshake och käkade en stor portion kyckling och ris. Jag vart precis mätt av detta, sedan var det nästan
dags att träna, eftersom jag vill bli klar innan man ska lägga sig...

Hann dock få i mig ytterligare 4 äggvitor och en proteindrink, svepte även ner en dos "Pumped tabs" och tog med mig mina energidrycker av EAA, Leucin och maltodextrin till gymmet.. Trots den kassa kosten innan, så gick passet riktigt bra. Körde på samma vikter som tidigare, ett högre tempo och fler övningar.. Tror kroppen var i ett chocktillstånd och hade lite adrenalin när jag ätit så kasst.. Var med andra ord ett DJUR! hahah

Bra med stretching innan jag stack hem, och jag har fått i mig ett större mål igen av ris och kyckling.. Snart en ytterligare + att jag fått i mig några ägg extra.. Tror det kommer ha gått åt 20+ ägg idag.. hahah MKT protein!

Övningarna på dagens benpass var följande:
Knäböj x 6set
Fronböj x 3set
Sittande pressar i maskin x 5set
Marklyft med stången bakom kroppen (för framsida lår) x 3set
Och sist körde jag liggande enbenspressar x 3 set

Nu blir det käk igen, se lite simpsons, sen en proteinshake till + 2 äggvitor...
Imorgon har jag vilodag, dock blir det såklart kardio.. Vi hörs kanske då! Annars på lördag då jag tränar Axlar och Triceps, vi hörs då! =)
Hejba! KÖR HÅRT ALLA :)

9 kommentarer:

  1. shit vilken slapp tillvaro du har!

    om det ENDA du har att göra e att träna o äta ska det väl inte vara så svårt? finns folk som hinner med både jobb och andra bestyr samt sköta sin kost/träning.

    fått klartecken för tävlingen?

    kämpa på

    SvaraRadera
  2. Håller med, just nu när man varken pluggar eller jobbar är det lättare att satsa på träningen :)

    Men jag hade hellre haft jobb och tjäna pengar!

    Kost och träning skulle jag inte ha problem med hur som helst :)

    Inget klartecken än heller =/

    SvaraRadera
  3. Äsh, du överlever :)

    För övrigt tycker jag det är svårare att sköta kosten när man inte gör något alls på dagarna. Man kliver ofta upp sent och missar en massa "ätartimmar", och man blir allmänt lat =)

    SvaraRadera
  4. Jävligt bra sagt där Anton..!

    När man gick skola i våras, så gick man ju upp, tog sig en rejäl frukost, hade lagat 2 extra matlådor som man tog med sig till skolan under rasterna + skollunchen.. ALDRIG vart det ett kasst gympass!! Eftersom man fick i sig så jäkla bra med käk!

    Mkt bra!

    SvaraRadera
  5. Tjena mannen !

    Du ser riktigt grym ut , vi är lika gammla men du ligger snäppet före hehe . Vi ska mötas i gbg , min första tävling o riktiga diet .:-) du kommer från vällinby ? Undrar om där finns något gym öppet dan efter nyår ska nämligen fira det där men måste inleda det nya året med ett pass :-) kanske med dig ? Hehe,
    Du kan svara mig på min mail : williamhansen_@hotmail.con

    Ha det bäst mannen ( rösta på mig på body.se omslagstä vlin ) :-)

    SvaraRadera
  6. Tjena William, kul att du kommer och tittar in! =)

    Grattis, kan anta att du älskar vad som händer med din kropp nu under dieten och allt ploppar fram under huden som blir tunnare och tunnare? =D

    Nej jag kommer från och bor i Umeå, men jag tävlar för Wnt/Twinlab och teamet heter bara så =)

    Du får gärna komma upp till Umeå och fira med ett fett pass istället om du vill haha! ;)

    Ahh sure, du också, vi ses i gbg :) hörs!

    SvaraRadera
  7. Har hört att ett visst ämne i jack3d kan få en diskad så se upp för det. Mvh Joel

    SvaraRadera
  8. Tack för informationen Joel!
    Tror dock att detta ämne är ett ämne som åker ur kroppen väldigt snabbt, så länge man inte intar det 1-2 dagar innan tävling ska det vara lugnt :)

    SvaraRadera
  9. Hehe okej :-) jag e riktigt nere och trycklös som fan , vet ente var mina muskler tog vägen . Hade behövt lite tips för att ha tryck :-)

    SvaraRadera