tisdag, november 02, 2010

Funderar på ändringar...


Jag har ju aldrig dietat när jag varit i så dålig form som jag var innan denna diet.. Och det märks.. Tror jag tagit det lite för lugnt eftersom jag tänkt att det skulle vara lika enkelt som förra gången.

Just nu äter jag kring 1kg kyckling, 10-15ägg (4-5gulor), 4 normala risport, 4-5 proteindrinkar per dag, 2-4 EAA drinkar + några klunkar rapsolja. Det är vad jag får i mig oftast nu under denna diet, jag tycker knappt att jag fått kämpa med hunger denna diet. Jag har inte varit noga med att INTE äta efter klockan 20.00 som jag försökte med förra gången. Tror jag ska återinföra detta, plus att jag ska äta MKT mer fisk istället för kyckling. 5veckor och 4 dagar kvar har jag på mig imorgon.. Och jag känner mig i riktigt kass form över magen och midjan.

På överkroppen och benen är jag väldigt nöjd med vart jag är.. Hoppas verkligen att det ger sig när jag äter mer fisk.. Tror jag också ska sluta krydda så mkt som jag gör.. Antar att kryddorna binder lite vätska de också. Gulorna åt jag inte mkt av förra dieten, så jag kastar dem nog helt nu också, kan ta 2 st efter cardio, inget annat! Dricka mer vatten, och kanske ta rejälare ätardagar för att få igång systemet och förbränningen!

Jag vet att man inte ska nojja så här mkt som jag gör, men jag väljer att gå tillbaka till det jag gjorde förra gången och jag kom i väldigt bra form snabbt då! Håll tummarna att det fixar sig, annars blir jag en lika stor flopp som Kai Greene på årets Mr.O.. Tack för mig, ryggpasset gick bra, men det går inte att filma i mitt gym när det är mörkt ute eftersom det är så kass belysning!

Blir att träna tidigare när jag ska filma.

Hörs imorgon, dock vila =)
Nu kör vi! =)

8 kommentarer:

  1. Tycker det är bra att du skär ner ytterligare om du känner dig osäker. Osäkerhet är ingen rolig känsla, men en bra känsla, då du koncentrerar dig ännu mer för att få ett bra resultat ;)

    SvaraRadera
  2. se till att inte ha för bråttom bara.. för om du kommer ned till tävlingshård för tidigt så tappar du lätt muskelmassa den sista tiden mot tävlingen ist för fettvikt. Dorian Yates gjorde det misstaget. Se till att ta veckobilder regelbundet, då det är väldigt intressant att gå tillbax o kika på förändringen efteråt, och ofta kan man se ännu bättre ut ngr veckor innan tävling pga för tidig formtoppning.

    SvaraRadera
  3. Längd på dig? Är intresserad då jag kommer köra LP nästa år. Mitt sista år som junior då.

    Vikt som du tror du kommer väga in på? ca..

    /R

    SvaraRadera
  4. Haha mjaa exakt, men jag har alltid nojjat på kvällarna, och det verkar som att jag lägger på mig mkt vätska under dagarna.. För nu på morgonen känner jag mig enormt mkt "hårdare" än vad jag gjorde igår kväll.. Varför jag är så säker på att det typ bara är vätska (nästan) är för att huden är hyffsat tunn, lite fett naturligtvis, men det känns som att det är jättemjukt inuti.. Precis som att det skulle vara vatten mellan huden haha.

    Till Anonym 1:
    Näe jag ska inte ha för bråttom, förra året peakade jag typ 3 weeks out, det kommer jag inte göra i år som det känns nu. Så det kanske blir riktigt bra, men tror jag lägger till lite ändringar för att se om det blir någon liten skillnad, kommer ligga på samma proteinintag, bara ära lite mindre vattenbindande kost =)

    Är 189cm, kommer väga in på 100kg+, 21 år.

    SvaraRadera
  5. Ska väl lite på att du kan detta, MEN: i intervjuer med riktigt duktiga coacher och tävlande så hör man hur det kan vara bra att ta hjälp av coach för att man slipper noja och ändra på saker själv, så att man inte pajar nåt som kanske funkade.

    Bara ett tips, håller tummarna att du kommer i form och att vi får se visa upp en riktigt fin fysik på LP!

    SvaraRadera
  6. Yes du har helt rätt Per, detta upplägg som jag kört har ju såklart funkat, har gått ner avsevärt med fett, men vattnet verkar vilja ligga kvar, därför gör jag några små ändringar som ändå inte ska innebära allt för mkt förutom att binda mindre vatten =)

    Tack för lyckoönskningarna, och jag ska se till att det blir så!

    SvaraRadera
  7. Brukar läsa din blogg ibland, jättekul att du uppdaterar och det ser bra ut. Ser ut som du kommer få giftigt motstånd på LP. Musclezone i malmö har en grym junior som är anmäld med dig. Tror hans blogg är www.fredrikvoss.blogg.se ! Kör hårt och hoppas vi får se en roligt fight mellan er 2!

    Mvh Thomas

    SvaraRadera
  8. Tjenare Thomas, tack för att du visar mig en konkurrents blogg, verkligen intressant att se vem det är man ska möta :)

    Kommer bli en riktigt bra fight skulle jag tro, och det kommer bli roligt!! =)

    SvaraRadera