torsdag, december 23, 2010

Nostalgi nå fruktansvärt!


Sitter faktiskt och kollar igenom årets youtube-klipp på mig, och ja jävlar vilken resa jag gjort offseasonen som var.. Jag var faktiskt uppe på 123,5kg som mest, och egentligen när jag kollar igen klippet jag har på mig som 121kg just innan jag skulle börja "cutta" ner vikten, så var jag inte allt för tjock =D

Eller visst, jag var tjock, men jag såg fortfarande "tränad-tjock" ut =)

Sedan när man kollar 2 månader senare, på klippet från början av Juni då jag tränar bröst, så hade det såklart hänt en del. Jag körde inte en seriös och superstrikt diet under sommaren, för det går så lätt att cutta ner ändå när man är småtjock =)

Sedan klippet som jag lagt in i detta inlägg runt mitten av juni så har jag ännu lite bättre form :)

På den tiden mätte armarna över 50cm, runt 50,5 opumpade, dock har jag tammefan inte tappa mkt i styrka, jag skulle kunna sätta mig och curla 30kgs hantlarna sittandes några reps nu också :)

Enjoy filmen från i Juni, och kolla gärna in mina andra klipp på min youtube-kanal. Dom sträcker sig ända bak till deffen sommaren i USA för 1,5 år sedan.. Sjukt vad tiden går!

Nu blir det axlar, triceps och vader, är riktigt sugen på att träna nu, när man ser att det GER reslutat, trots att man ofta blir blind!

Hoppas verkligen ni också blir taggade av mina framsteg, för indirekt är det också ni som går framåt, så länge ni tränar regelbundet och gör ert bästa för att gå upp i massa. Alla är olika, alla går upp olika mkt per år, men ALLA kan gå upp i muskler, och "bara" 1 kg muskler på ett år, syns otroligt mkt på din fysik!

Synd att jag inte gjorde en riktig invägning i USA, jag hade glömt mina trunks och John fixade så jag slapp hämta dem osv osv, men jag skulle tro att jag max gick upp 2kg "utvattnade" och rippade muskler. Vilket gav mig ytterligare några 2-3kgn innan vattentömningen från förra året, jävligt nöjd med det, men jag gick ju upp över 25kg från sommaren i USA också.. HEHEHE åt och ÅT och ÅÅÅT, alla som känner mig kan intyga att jag åt så mkt att jag alltid gick runt med ont i magen.

Det är vad jag kallar att leva för sin träning, och byggning, men jag kommer inte göra samma resa igen, för jag märkte nackdelarna med att det var svårare att få huden att dra ihop sig och allmänt tycker jag att jag var tightare i USA.

Så denna offseason kommer vara en clean, max 110kgs off-vikt och alltid se "bra" ut om ni fölrstår vad jag menar :)

KÖR HÅRT IKVÄLL
MVH
DAVID SÄVENBERG
NO 1 SOON ENOUGH
OUT

2 kommentarer:

  1. Vad mäter armarna nu? God jul!

    SvaraRadera
  2. Hej =)
    Du är aldrig tjock tycker jag =)
    Det är ju mäst muskler ;) då väger man väll mycket också eller?

    Fortsätt att väx och lycka till =)
    Du är grym

    SvaraRadera