söndag, april 07, 2013

Bästa helgen på väldigt länge!! (Löven till HA, BMR Grand Prix och träning på AA ELIT GYM)

Hemkommen från Malmö där jag, Mathilda och några vänner från Sävsjö vart i helgen! Det var jag, Mathilda, Swesse, Robin och hans flickvän Michelle :))

Rummet


Gjort rummet i ordning

Jag och Mathilda första kvällen innan vi gick ut.



Vi kom dit på fredagen nån timma innan Björklöven skulle spela avgörande matchen mot Piteå.
Konstigt nog kände jag mig inte så nervös, snarare förväntansfull och glad! Kände på mig att i år var det Lövens år!

Matchen visades på 10an och den kanalen såg jag direkt att den fanns på hotellrummet och det gjorde mig lite lugnare!

Redan efter 1-0 målet av Jens "Doc" Persson kom nån tår eller två, jag kände verkligen att Löven aldrig kommer ge sig. Vi kommer vinna detta! Det som hände efter har gått till historieboken och vi vann säkert med 3-0, Daniel Wälitalo gjorde en mycket bra match och gjorde en hel del spektakulära räddningar!

Tårarna kom sista minuten och då man fick följa spelarna med kameran ute på isen vid ståplats H och alla fans i bakgrunden. Helt otrolig stämning och jag kände den ända ner till Malmö! Hela 6002 åskådare var på plats och fyllde Arenan, de stod upp i flera minuter efter matchen och grabbarna i laget fick åka runt som om de vunnit Stanley Cup! Sjuk syn, alla skrek och var glada. Värmer varje gång jag tänker på det och kommer aldrig glömma den kvällen!

Gåshud UMEÅ och LÖVEN!



På lördagen var det dags för BMR Grand Prix att gå av stapeln och det var fullsatt, alla biljetter slutsålda 2 veckor innan. Träffade många från Teamet och tjejerna i Bikini klassen gjorde bra ifrån sig och vi fick en vinnare i -163cm Bikini Fitness :)

Historia skrevs, första prisutdelningen i bikini i Sverige! GRYMMA!



Dave Palumbo och Aron Singerman såg man där (reportage från RX Muscle . com)

Mest imponerad av den grymma -90kg herrar som var av sjukt bra klass och även +100kgs klassen där vinnaren Paul Polocek (stavning?) kom först. Vägde in på (sägs det) sjuka 121kg!! Snorhård och grym symmetri, GRYM KILLE!

-90kgs killarna!


+100kg, Paul längst till höger!


En till på +100kg! Kolla låren på Paul, sjukare IRL!


Film på Overallvinnaren Paul här också! (Måste ses!)




Härlig middag ute på lilla torg mitt i Malmö och Steakhouse, både jag och Mathilda tog oss Oxfilén. Jag och Mathilda diskuterade hur bra allt var på Steakhouse, grymt mysigt att sitta ute med värmelampor som höll oss varma, grymt snabbt kom maten trots mycket folk, bra service som erbjöd oss mer sås och pommes och dessutom var ju maten GRYM! Rekommenderas!

Mathilda!


Lilla torg at night! Såg medeltida ut, väldigt fint!



Den idag (söndag) var jag på anrika AA ELIT GYM och körde ett Axel och Tricepspass. Såg många kända ansikten där och för att nämna några var LG Östling där, IFBB PRO Ahmad Ahmad (ofc), Micke Andersson (yngre), Big Calle Ekman, Mikael Eskola mfl.

Jag och IFBB PRO Ahmad! (Kul med inlevelse på bild) :D


Jag och Big Calle innan vi säger adjö för denna gång!


Man ville inte bort från det stället, ett gym där man verkligen hör hemma om man gillar hård träning och likasinnade! Jag och Calle sa det att vi verkligen drygade ut på passet innan vi vart alltför katabol och gick ut för att fylla på Aminosyror efter passet.

Hejdå AA Elit Gym tills nästa gång!



Detta är en väldigt förkortad historia av helgen, men sjukt bra helg och kommer aldrig glömma den!!

David :)

1 kommentar: